S brednovima se susrećemo svakodnevno. S njima odrastaju generacije, koje ljubav prema određenim proizvodima prenose na mlađe generacije. Značajna je lojalnost koja se veže uz brend koji koristimo. Naime, njegovim korištenjem na neki način postajemo njegovi zagovornici te nastojimo i druge ljude na razne načine, primjerice svojim preporukama i pohvalama, nagovoriti na njegovo korištenje.
Hrvatska prehrambena industrija već godinama nekim svojim proizvodima stoji uz bok najpoznatijim svjetskim brendovima, a njihova kvaliteta potvrđena je mnogim nagradama.
Brend se kao kôd sporazumijevanja u međunarodnoj komunikaciji rabi onda kad se želi istaknuti dodatna vrijednost, koja nadilazi obilježja marke.
Hrvatska je imala mnoge brendove prije nego što se taj termin pojavio u našem jeziku. Brend je, naime, termin tržišnoga gospodarstva, a mi smo brendove imali još u socijalizmu.
Prvi brend koji nam pada na pamet je Podravkina Vegeta. Da hrvatski proizvođači ostaju vjerni provjerenom dizajnu i prepoznatljivosti među domaćim potrošačima, dokazuju i reklamni slogani koji se dugo pamte. Jedan od njih je “S Vegetom se bolje jede”, koji je preveden na više od 30 jezika.
Brend mora stvarati snažan i trajan identitet proizvoda/usluge, sažimati osobnost poduzeća te poticati osjećaje povjerenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti. Osnovna prednost marke proizlazi upravo iz njezine nazočnosti u podsvijesti potrošača/korisnika, odnosno mogućnosti za njezino prisjećanje i prepoznavanje. To je ono što mnogi naši brendovi imaju. Brojne generacije odrasle su uz 'z bregov mlijeko s prepoznatljivim logom plodnih, zelenih pašnjaka varaždinskog kraja. Taj prvi mliječni brend u Hrvatskoj, nastao je 1977. godine i do danas je jedan ostao od najpoznatijih Vindijinih obilježja. Varaždinska kompanija već više od 60 godina na tržište plasira proizvode vrhunske kvalitete i domaćeg porijekla koji uživaju povjerenje domaćih potrošača. Od male gradske mljekare koja je zapošljavala samo 20-ak ljudi i jedina opskrbljivala Varaždin svježim mlijekom, Vindija je izrasla u kompaniju koja proizvodi više od 1000 namirnica domaćeg porijekla. Potrošači danas biraju “brendove kojima se vjeruje” – 'z bregov, Cekin, Vindon, Vindi, sinonime domaće proizvodnje i kvalitete koja traje već više od 60 godina Tu je i Franck kava, koja je sinonim za kvalitetu za koju se nadaleko čuje. Franck, kao jedan od najuspješnijih hrvatskih proizvođača i izvoznika prehrambenih proizvoda, počeo je ispisivati svoju dugu povijest i bogatu tradiciju prije više od 125 godina. Zagrebačka tvornica otvorena je 1892. godine na ondašnjoj periferiji Zagreba, u Vodovodnoj ulici, gdje se nalazi i danas.
Hrvatska je prvi brend dobila 1903. godine
Kad je Eugen Feller, ljekarnik iz Donje Stubice, 1903. registrirao pripravak protiv prehlade Elsa Fluid, službeno je registriran prvi hrvatski brend. S Elsom, koju su prodavali i u zagrebačkoj ljekarni na Jelačićevu trgu, Hrvatska je dobila prvi registrirani brend samo dvadesetak godina nakon Velike Britanije. Za Elsu danas znaju stručnjaci koji izučavaju brendove, no hrvatska košarica robe široke potrošnje prepuna je uspješnih i dugotrajnih hrvatskih proizvoda koji su preživjeli stoljeće i navalu megauspješnih svjetskih brendova. Štoviše, pojedini hrvatski brendovi, kao što je Vegeta, uspješno su prešli i granice Hrvatske.