Generacija Z prva je generacija rođena u vrijeme kada je internet već zavladao našim životima. Potpuno su vezani uz svoje pametne telefone i tehnologiju. I potpuno su drugačiji od svih ostalih generacija. Najvažnija im je fleksibilnost u svemu što rade. Važnije im je fleksibilno radno vrijeme nego visina plaće, radije sami organiziraju putovanje nego kupuju gotov aranžman, spremni su isprobati nezamislive kombinacije jela i nove okuse. Očekuju da su im sve usluge koje im trebaju lako dostupne i fleksibilne kad je riječ o korištenju i plaćanju.
Na poslu žele stalno učiti i napredovati
U poslu im je najvažnija fleksibilnost i prilike u kojima mogu pokazati inovativnost, učiti i napredovati, a rado bi posao obavljali od kuće. Slično tome, generacija Z ne voli biti vezana za učionicu i učiti po 'šabloni'. Čak 75 posto ispitanika jednog istraživanja smatra da postoji niz drugih načina obrazovanja od klasičnog pohađanja fakulteta. Online tečajevi, specijalizacije, how to YouTube videa ili poslodavci koji nude dodatnu obuku, njihov su izbor.
Generacija Z od malena ima profile na društvenim mrežama, čak 92 posto ih ima digitalni otisak, no žele se izdvojiti iz mase i biti jedinstveni. Zato paze s kime posluju, koje brandove kupuju i za koga će raditi. Vole novac, odjeću i tehnologiju, ali još više stvarati uspomene sa svojim najdražima. Njima je uobičajeno što god rade biti online. Navikli su biti u stalnom kontaktu s prijateljima i obitelji te sva iskustva ovog svijeta ne bi imala smisla kada ih ne bi imali s kime podijeliti. Online, naravno. Zato im je vrlo važno da imaju slobodu i pri korištenju mobilnog interneta. Fleksibilne tarife koje će im omogućiti konstantnu povezanost, za njih su obavezne. Sve su popularnije inovativne opcije poput novih tjednih paketa mobilne mreže bonbon uz koje je gotovo nemoguće ostati bez giga. Ukoliko im u mjesečnoj opciji zafali minuta, gigabajta ili SMS-ova, jednostavno mogu aktivirati tjedni paket za samo 10 ili 20 kuna i ponovno biti u kontaktu sa cijelim svijetom. A sve što ne potroše u roku sedam dana, mogu prenijeti u novi tjedan.
Sami organiziraju jeftina putovanja
Generacija Z želi slobodu kretanja, da mogu raditi i učiti s bilo koje lokacije, da mogu napredovati i širiti spektar znanja, a da uza sve to imaju dovoljno vremena za obitelj.
Slobodno vrijeme žele iskoristiti za stjecanje novih iskustava. Obožavaju putovati, otkrivati nove zemlje i kulture. U jednom od istraživanja 71 posto ih je reklo da bi našlo dodatni posao kako bi zaradili za putovanja, a 49 posto bi prodalo odjeću ili namještaj kako bi si mogli priuštiti neko inozemno putovanje. No, generacija Z je ujedno generacija koja posao voli obavljati sama. Njihov je moto: ako želiš da se nešto obavi, uradi to sam. Zato će radije sami isplanirati jeftina putovanja koristeći činjenicu da su native korisnici tehnologije. Zahvaljujući mnogobrojnim aplikacijama, u samo nekoliko klikova mogu rezervirati avion, privatni, jeftiniji smještaj ili večeru u lokalnom restoranu. Vole slobodu odlučivanja. Baš u svemu.