Mane života u inozemstvu više su emocionalne prirode
Mane su više emocionalne prirode i o njima može svjedočiti svatko tko se selio, o nostalgiji, pokušajima građenja prijateljstava, jezičnim barijerama i diskriminaciji.
Ana i Mijo mladi su hrvatski par koji živi i radi u gradu Münchenu u Njemačkoj. Izvan Hrvatske otišli su radi poslovnih prilika. Uz kvalitetno izgrađen novi život u inozemstvu, ovaj mladi par ipak čezne za nekim stvarima iz Domovine.
“Najviše nam nedostaju naše divne obitelji i predobri prijatelji! Nedostaje nam ta spontanost odlazaka na kavu i raznolikiji društveni život.”, s čežnjom u glasu napominje Ana, kad ju upitaju što joj najviše nedostaje iz Hrvatske.
More i kvalitetan odmor očekivano su među glavnim motivima za dolazak u Hrvatsku. Naravno i domaća hrana te općenito gastronomska ponuda čest su razlog dolaska u Domovinu.
No, uz druženje i opuštanje, zdravlje je također stavka radi koje se prelazi preko granice.
“Što se tiče zdravstvenih usluga, ovdje imamo zdravstveno osiguranje, no sve je mnogo skuplje, ali imamo i osjećaj da su zubari i doktori u Hrvatskoj bolji. Do Zagreba se često zaletimo na preglede po potrebi. Svi su redovito susretljivi, naruče nas u isto vrijeme i uvijek nam izlaze u susret s terminima.”, napominje Mijo, koji već 5 godina živi i radi u Njemačkoj.
Upravo su visoke cijene zdravstvenih usluga u inozemstvu, potaknule hrvatske poliklinike da izađu u susret i prilagode se hrvatskim državljanima koji žive izvan zemlje. Tijekom njihovog boravka u Hrvatskoj ponude im potpunu uslugu po prihvatljivoj cijeni. Hrvatsku izvrsnost tako su prepoznali brojni Hrvati, ali i stranci.
Hrvatski medicinski turizam u samom je svjetskom vrhu
Dentalni turizam jedan je od najbrže rastućih u svijetu. Ujedno najrazvijeniji je dio hrvatskog medicinskog turizma koji privlači sve više pacijenata iz inozemstva. Posljedica je to kvalitetne, ali i povoljne cijene zdravstvenih usluga u Hrvatskoj. Priljev pacijenata iz inozemstva velika je poslovna niša za poduzetnike u Hrvatskoj općenito. Prema Tomas istraživanju o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj u 2017. godini, zdravstveni razlozi nalaze se na 10. mjestu motiva za dolazak turista te privlače 7% ukupnih turista u Hrvatsku. Korisnik zdravstveno turističkih usluga troši čak 20 do 30 posto više nego prosječan gost u Hrvatskoj.
O dentalnom turizmu u Hrvatskoj porazgovarali smo s Majom Jagodić-Štimac, dr.med.dent., osnivačicom Štimac centra dentalne medicine iz Zagreba. Svaki pacijent cijenjen je gost, no doktorica Štimac, osobito se ponosi prisnim odnosom sa svojim hrvatskim pacijentima koji žive izvan Domovine. Dugogodišnje iskustvo, sve stomatološke usluge na jednom mjestu i brojni benefiti za pacijente iz inozemstva glavni su razlozi zašto je ovaj dentalni centar iz Zagreba već dugi niz godina jedna od omiljenih stanica mnogima koji tijekom ljeta dolaze u Hrvatsku. Doktorica Štimac uvjerena je da je to i zato što se u njihovom centru svakom pacijentu pristupa s osobitom pažnjom i profesionalnošću.
“Individualan pristup je taj koji određuje zadovoljstvo pacijenta. U našem centru pristup prema svakom pacijentu je potpuno personaliziran i iznimno pažljiv kako bi stvorili obiteljsku atmosferu i pacijentima dali osjećaj kao da su kod kuće.”, rekla nam je dr. Maja Jagodić-Štimac.
Uz dobro zdravlje, uživanje u najdražim stvarima još je slađe
Ana i Mijo rado se vraćaju svojim obiteljima kako bi uživali u domaćoj hrani. “Svakih par mjeseci naše mame nam spakiraju puno fine hrane koju onda pripremamo našim prijateljima u Njemačkoj pa svi zajedno uživamo. Dok je zdravlja i obitelji, zaista ne možemo poželjeti više u životu - bio on u Hrvatskoj ili vani.”, zaključuje Ana.