U tom segmentu plastični čepovi predstavljaju poseban izazov jer često završe kao zaseban otpad u prirodi, odnosno ne završe u procesu recikliranja, a trebali bi jer su vrijedna sirovina.
Upravo je briga o razvrstavanju i recikliranju otpada, kao i njegovom globalnom smanjenju posljednjih godina goruća tema. Jamnica, vodeća hrvatska kompanija u proizvodnji vode i pića, svjesna je svoje odgovornosti i kontinuirano teži smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, a jedna od inicijativa u tom smjeru je uvođenje spojenog čepa.
Obavezno usklađivanje s Direktivom EU
Implementiranje spojenog čepa Jamnica je uvela kao dio procesa usklađivanja s Direktivom EU o smanjenju utjecaja određenih plastičnih proizvoda na okoliš. Rok implementacije spojenog čepa za sve proizvođače je 3. srpnja 2024., a u Jamnici se s Direktivom usklađuju i ranije te žele potaknuti i druge da slijede njihov primjer.
Prema Direktivi, čepovi moraju ostati čvrsto pričvršćeni na boce jer često završe kao zasebni otpad radi čega izmiču sustavu za skupljanje otpada i završavaju u okolišu. I baš zato su čepovi čvrsto spojeni i nije predviđeno da ih se može odvojiti. Nakon korištenja cilj je da i boca i čep budu zajedno odloženi u odgovarajući spremnik za recikliranje. Uz Jamnicu spojene čepove zasad imaju PET pakiranja Sarajevskog kiseljaka, Sensationa i Sky Cole, pića koja su dio portfelja Jamnice.
„Održivi razvoj i briga o okolišu među glavnim su strateškim prioritetima naše kompanije i zato smo na tržište plasirali još jednu inovaciju koja čuva prirodu; neodvojivi čep na bocama naših proizvoda. U njegov razvoj i dizajn uložili smo mnogo truda jer nam je važno da, uz sigurnost proizvoda, imamo kvalitetan i praktičan dizajn pakiranja. Procjenjujemo da će u narednih godinu dana oko 300 tona plastičnih čepova završiti na recikliranju umjesto u okolišu zahvaljujući uvođenju spojenih čepova na bocama naših proizvoda“, izjavila je Ivana Krnjević, rukovoditeljica zaštite okoliša u Jamnici.
Ova inovacija još je jedan korak prema čišćem okolišu, pri čemu Jamnica podržava napore EU u smanjenju onečišćenja okoliša kada je riječ o ambalaži. Ujedno se želi dodatno educirati i potaknuti potrošače da osvijeste i svoju aktivnu ulogu u odvajanju i recikliranju otpada.