Radovi na obnovi pruge Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor teku predviđenom dinamikom. Nakon što su radovi na dionici od Zaprešića do Savskog Marofa uspješno završeni, na spomenutoj dionici uspostavljena je brzina prometovanja vlakova od 120 km/h, a obnovljena željeznička stajališta Zaprešić-Savska i Brdovec puštena su u funkciju. Radovi se trenutačno izvode na dionici Podsused Tvornica – Zaprešić, a kako bi se radovi mogli neometano izvoditi, morale su biti uvedene posebne regulacije prometa i smanjene brzine prometovanja vlakova. Svjesni smo poteškoća s kojima se putnici susreću zbog posebne regulacije prometa, no molimo ih za razumijevanje s obzirom na to da će se obnovom pruge podići razina sigurnosti i omogućiti veća brzina vlakova, što znači da će gradsko-prigradski prijevoz putnicima postati kvalitetniji i privlačniji. – rekli su nam u HŽ Infrastrukturi.
Zbog radova je od 16. travnja u 4.00 sata do 25. travnja u 23.59 sati desni kolosijek pruge državna granica – Savski Marof – Zagreb GK zatvoren za promet između kolodvora Podsused Tvornica i Zaprešić.
U tome razdoblju putnici međunarodnog vlaka 1212 bit će prevezeni autobusima na relaciji Zagreb GK – Savski Marof. Također autobusima bit će prevezeni putnici vlakova 3001, 3002, 3006, 3007, 3008, 3009, 3010, 3011 i 3013 na relacijama Gajnice – Zabok i obratno, Zabok – Zaprešić i obratno, Zaprešić – Bedekovčina i Zabok – Zagreb GK.
Raspored vožnji zamjenskih autobusa kao i popis vlakova koji neće voziti na relacijama Zagreb GK – Harmica i obratno, Zagreb GK – Savski Marof i obratno, Podsused TV – Harmica i obratno, Podsused TV – Zaprešić i obratno, Podsused TV – Savski Marof i obratno, Zaprešić – Zagreb GK i obratno, Zagreb GK – Harmica i obratno te popis vlakova koji će iznimno voziti na relacijama Zagreb GK – Harmica i obratno, Harmica – Savski Marof, Harmica – Zaprešić i Savski Marof – Zagreb GK i obratno putnicima je dostupan na mrežnim stranicama HŽ Infrastrukture. (https://www.hzinfra.hr/project/podsused-zapresic/).
Ostali vlakovi vozit će po jednome kolosijeku te su moguća kašnjenja pojedinih vlakova zbog čega se ispričavamo putnicima.
Između kolodvora Podsused Tvornica i Zaprešić tzv. zatvori pruge planirani su sve do završetka radova na tome dijelu dionice, što se očekuje u rujnu ove godine. Nakon toga radovi će biti nastavljeni na dionici između Podsuseda i Zagreb Zapadnog kolodvora.
Na spomenutoj dionici, na lijevom i desnom kolosijeku završeni su radovi na ugradnji zaštitnog sloja. Trenutačno se izvode radovi na ugradnji propusta i zamjeni elemenata kontaktne mreže te prateći radovi na signalno-sigurnosnim uređajima. U kolodvoru Zaprešić radi se antikorozivna zaštita portala kontaktne mreže, a obnavlja se i stajalište Podsused, u kojemu se uklanjaju stari peroni i uređene površine, a bit će sagrađena i nadstrešnica.
HŽ Infrastruktura u obnovu 17,8 km duge dionice Savski Marof (uključivo) – Zagreb Zapadni kolodvor (isključivo) ulaže 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio financira iz kredita Svjetske banke. Radovi su počeli u svibnju prošle godine, a izvodi ih tvrtka Swietelsky. Na cijeloj dionici bit će izvedeni radovi na pružnom gornjem i donjem ustroju, obnovljen sustav kontaktne mreže i zamijenjeni dotrajali dijelovi signalno-sigurnosnog i prometno-upravljačkog infrastrukturnog podsustava. Po završetku obnove vlakovi će cijelom dionicom prometovati brzinom od 120 km/h.
Završetak cjelokupne obnove pruge Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor planiran je na ljeto sljedeće godine.
Osim radova na obnovi pruge Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor izvode se i radovi i na modernizaciji i elektrifikaciji pruge između Zaprešića i Zaboka. Završetak radova na tome projektu, koji se izvodi prema vremenskome planu, očekuje se tijekom ove jeseni, nakon čega preostaje ishoditi potrebnu dokumentaciju.