Prema istraživanju američke tvrtke Family Firm institute, obiteljska poduzeća čine čak dvije trećine poslovanja u svijetu, što znači da su esencijalna i za ekonomski rast, kao i za stvaranje radnih mjesta. Stoga je velika vjerojatnost da ćete u svom radnom vijeku barem jednom raditi u obiteljskoj tvrtki.
Svi znamo kako to izgleda prema "van", koje su tipične dobre i loše strane takvih poduzeća, no kako to izgleda s insajderske strane, iz perspektive onih koji rade sa svojim roditeljima, djecom i/ili braćom i sestrama? Sjeli smo s članovima jedne tvrtke koja se izrazito ponosi svojom obiteljskom tradicijom i svime što im takav način rada pruža.
Zaposlenici kao proširena obitelj
Štimac centar dentalne medicine u Zagrebu s ponosom se preko 30 godina brine o osmijesima mnogih pacijenata iz Hrvatske i inozemstva. Osnivačica centra i glavna dijagnostičarka, Maja Jagodić-Štimac, dr.med.dent., pojačanje u vođenju svog centra dobila je u svojoj djeci, na koje je očito prenijela strast prema stomatološkom pozivu.
Osim činjenice da na ovakav način puno više vremena provedu zajedno kao obitelj, međusobno su si najveći kritičari, ali i najveća motivacija za rad i usavršavanja u struci.
- Jesam li ponosna na svoja dodatna dva doktora dentalne medicine u kući? Naravno da jesam, ne samo kao majka nego kao i kolegica u struci. Zajedno činimo neuništivi trojac, i kad vidim koliko moja djeca ulažu truda i brige u svakog pacijenta koji nam dođe, bio on s nama samo 10 minuta na pregledu ili pak dugi niz godina, imam osjećaj da sve mogu - sa smiješkom nam odgovara doktorica Maja.
Prisnost i obiteljska atmosfera prenosi se i na druge članove Štimac centra, jednostavno drukčiji način rada ne mogu niti zamisliti, poručuje nam trio Štimac.
- Rad uz majku i brata specifičan je osjećaj i drago mi je što smo svi na okupu i što smo si podrška. No tako je i s našim ostalim zaposlenicima. Svi smo mi jedna velika obitelj, od čistačice i radnica na recepciji, pa do doktora dentalne medicine, to se jednostavno osjeti. Svatko tko se bavi stomatologijom zna koliko je ono zahtjevan i ponekad stresan posao. Svi dijelovi cjeline moraju biti skladni kako bismo zajednički mogli biti izvrsni u svom poslu. Ipak je ovdje riječ o zdravstvenim uslugama, gdje mjesta za pogreške i krive procjene ne smije biti - nadovezuje se doktorica Elena Štimac Vukojević, orijentirana estetskoj stomatologiji u Štimac centru.
Posvećenost poslu je prioritet
Treći član obitelji, doktor Filip Štimac, ujedno je i glavni oralni kirurg ovog dentalnog centra. Ističe da je vođenje vlastite tvrtke te rad u istoj istovremeno i ponos i prokletstvo, jer su očekivanja visoka.
- U ovom poslu rezultati se odmah vide, odnosno rekao bih pacijent ih odmah osjeti, a vi stojite neposredno iza njih svojim rukama i imenom, kao doktor i kao vlasnik tvrtke. Očekivanja koja su uperena prema vama su visoka, a tu je onda i obitelj pred kojom nema muljanja. Ako mislimo da jedan član uprave nije postupao dobro, to mu odmah iskreno i kažemo. Ovakav odnos moguć je jedino s članovima obitelji i vjerujte mi, to vas tjera da uvijek budete izvrsni u svemu što radite, jer znate da je vašoj okolini u iskrenom interesu da budete sretni i izvrsni u svom poslu. Još kad pacijent osjeti tu našu strast i toplinu s kojom se odnosimo prema svakom aspektu posla, i on nam vraća te pozitivne vibracije. To se pak dalje odražava na posao svih nas u centru i tada doma zaista svi odlazimo sretni i zadovoljni - zaključuje.
Dokaz ovih tvrdnji je i činjenica da ovaj obiteljski brend iza sebe ima brojna priznanja izvrsnosti od strane pacijenata i struke. Priznanja su to koja se ne shvaćaju olako, već služe kao odskočne daske za mnoge planove za budućnost Štimac centra. Ulaže se u suvremene tehnologije, stručni kadar se širi, a sve s ciljem da pacijenti izađu što sretniji i opušteniji nakon tretmana u ovom dentalnom centru.
Budućnost je svijetla
Velika prednost obiteljskih poduzeća je ta što su uglavnom stabilna. Obitelj čiji članovi uspijevaju skladno funkcionirati kako na privatnom tako i na poslovnom planu, želi stabilnu i sretnu budućnost i za svoju tvrtku, zaposlenike, a na kraju krajeva i korisnike svojih usluga ili proizvoda. Na kraju krajeva, njihova pozitivna iskustva i pohvale najveća su nagrada kojom se jedna tvrtka može ponositi.
- Odnos stomatologa i pacijenta je svetinja. I nije to samo mrtvo slovo na papiru ili prodajna fraza. Kad kažemo da smo tu za vas to i mislimo. S vama je od početka do kraja vašeg puta tim vrhunskih stručnjaka kojima je primarni cilj da se doma vratite s lijepim novim osmijehom i da iz naše ordinacije izađete sretni i opušteni. To je veliko obećanje, s obzirom na to da stomatologu ne ide svatko lakim koracima, no to je otpočetka i naš profesionalni credo kao dentalnih stručnjaka, ali i moto cijelog Štimac brenda - poručila nam je za kraj doktorica Jagodić-Štimac.
Dobar glas daleko se čuje, a mi smo se uvjerili u to da će glas obiteljskog brenda Štimac centra odzvanjati sretnim prizvukom mnogih novih zadovoljnih osmijeha još dugi niz godina.