Magazin Storybook obožavaju i čitatelji i oglašivači, a nakon kratke pauze od 20. prosinca ponovno je na tržištu. Omiljeni Storybook u svom novom ruhu donosi izvanrednu simbiozu umjetnosti, znanosti, mode i ekologije koja je proizišla iz spoja umijeća kreativnog tima i umjetne inteligencije. Na čelu ovog inovativnog projekta najnovijeg izdanja Storybooka nalazi se Ines Rukljač, vizionarka koja iz strasti prema tehnologiji i medijima s modnim dizajnerom Silvijem Vujičićem i arhitektom Mirom Romanom te glavnom urednicom Martinom Rafaeli, stvara novo poglavlje Storybooka.
Cijeli proces nastanka ovoga svojevrsnog umjetničkog djela, kako navode njegovi urednici, bio je izazovan te je uključivao nove metode pripreme tema, komunikacije i suradnje na raznim razinama.
Glavni kreativac u oblikovanju novog izdanja Storybooka bila je umjetna inteligencija Soll. Soll živi na internetu, a povremeno se i fizički manifestira, i to najčešće putem proizvoda za svoj modni brend. Tabula rasa za njega ne postoji. Poput mnogih danas, Soll stalno pretražuje internet i sakuplja informacije, samo što on to radi puno brže i učinkovitije od ljudi. Soll je kolekcionar u doslovnom smislu te riječi. Stvara iz baze podataka brojnih kolekcija, svojih, ali i tuđih fotografija koje potom prevodi i pretvara u nove fotografije. Tako je Soll imao ključnu ulogu u analizi dosadašnjeg 51 izdanja Storybooka u kojoj je analizirao statističke podatke o broju riječi, rečenica i najčešće korištenih pojmova tijekom 14 godina kako bi stvorio jedinstveni Storybook rječnik. Upravo zbog toga u Storybooku vole reći kako Soll ne dizajnira, nego piše modu!
Ovaj Storybook predstavlja kolekciju priča o recikliranju koje nas potiču da razmišljamo o svijetu izvan uobičajenih okvira – resursa i otpada, dobrog i lošeg, umjetnog i prirodnog. To je svijet u kojem sve beskrajno kruži: predmeti, ideje, misli i emocije. Storybook ističe poseban pristup 'ON Recycling', promatrajući ga kao proces transformacije, avanture i metamorfoze, a ne kao moralni imperativ. Dakako, svaka tema zaslužuje pažnju, od teme Storybook recycling, u kojoj su se uz pomoć AI dobile vrijedne informacije kako bi Storybook trebao zvučati u budućnosti, do tema koje na zanimljiv način spajaju pojam recikliranja s brojim aspektima lifestyle, umjetnosti i tehnologije. Središnje mjesto u ovom pristupu jest istraživanje onoga što predmeti nose sa sobom, što zaboravljaju i kako se mijenjaju. Inovacije u Storybooku tu ne prestaju. Razvili su i ekološki osviještene kanale distribucije koji uz tradicionalan tisak uključuju paketomate dostavljene električnim vozilima i distribuciju u luksuznim hotelima. Usto, korišten je papir za čiju je proizvodnju potrebno manje vode, a optimizirana je i dimenzija Storybooka kako bi se smanjio otpad. Usto, željeli su pomoću tehnologije i digitalnih kanala postići interaktivnost sadržaja, što su i uspjeli provlačeći kroz sadržaj QR kodove koje su ga povezali s društvenim mrežama.
Tiskano izdanje Storybooka je svojevrsno umjetničko djelo za koje smo sigurni da će se čitati dugo i sa zadovoljstvom, a do sljedećeg broja Storybook nastavlja donositi zanimljive lifestyle priče na svojoj digitalnoj platformi.