S vremenom, udio mladih zaposlenika u kompanijama raste, a s njima dolaze nove percepcije o uspješnosti, načinu života i očekivanjima, posebno kada je riječ o Generaciji Z.
No, još važnije je promatrati ove fundamentalne promjene u očekivanjima zaposlenika kroz perspektivu promjena i trendova u različitim industrijama: telekomunikacije vs. tehnološke tvrtke, bankarstvo vs. fintech, prehrambena industrija i zelena tranzicija, i tako dalje. Ove promjene donose i nove potrebe znanja i vještina koje se očekuju od zaposlenika.
U skladu s tim promjenama, otvara se i prilika za "tradicionalnije" kompanije koje mogu pratiti ili čak predvoditi te tranzicije. Prije pet godina, pitanje "Tko želi raditi u telekomu, banci ili proizvodnji?" ne bi privuklo puno zainteresiranih. Međutim, vremena se mijenjaju, a s njima i percepcija vrijednosti većih korporacija kao i očekivanja zaposlenika vezano uz to gdje i kako žele raditi.
Nove generacije donose nove potrebe koje se bitno razlikuju od potreba prethodnih generacija. To uključuje veću potrebu za angažiranim mentorstvom, češćim povratnim informacijama, bržim razvojem, konkretnim i mjerljivim napretkom u karijeri, raznolikošću interesa i mnoge druge aspekte.
Ove potrebe utječu na menadžere i organizaciju posla jer zahtijevaju više vremena, snažniji mentoring i veću posvećenost zaposlenicima. Očekivanja novih generacija također igraju značajnu ulogu u domeni tehnologije, uključujući alate, radno okruženje i način obavljanja posla. Trenutno, sudobrobit i mentalno zdravlje su neizostavne teme za nove generacije, stoga kompanije moraju tome posvetiti posebnu pažnju.
S obzirom na ove specifične potrebe, kompanije razvijaju posebne programe za zaposlenike ili rade na transformaciji procesa i organizacije poslovanja
Nedavno je održan # MARKETING panel na temu budućnosti brendiranja poslodavaca u kojem je Luka Baranović, u ulozi moderatora, ugostio predstavnice renomiranih kompanija koje ulažu značajne napore u izgradnju brenda koji će privući Generaciju Z.
Pogledajte panel i pronađite inspraciju iz primjera uspješnih praksi.
Moderator:
Luka Baranović osnivač je konzultantske tvrtke Humanact koja se bavi dizajnom usluga i iskustva te pomaže poduzećima u aspektima strategije, dizajna, upravljanja i isporuke iskustava, usluga i poslovnih modela.
Svoje iskustvo gradio je ponajprije u telekomunikacijskoj industriji te izazovnim angažmanima tijekom rada u cijenjenoj svjetskoj konzultantskoj kući Deloitte Consulting, a vrlo aktivno sudjeluje i na svjetskoj sceni razvoja dizajna usluga kao predavač i autor.
U sjajno vođenom panelu Luka je zaključio u kojem smjeru se kreće Employer branding: „Employer brandig je u procesu tranzicije, ne tretira se kao marketinški koncept već postaje sastavni dio poslovanja komanija te projecira vrijednosti koje se zaista žive u kompaniji. Zahtjevat će niz promjena od procesa i uvođenja alata za učenje i napredovanje zaposlenika do ogranizacije obavljanja radnih zadataka line managementa...“
Panelistice:
Tena Šimon Čolig je rukovoditeljica za upravljanje talentima u A1 Hrvatska na teme učenja i osobnog razvoja. Ima više od 15 godina iskustva u ljudskim potencijalima i korporativnim komunikacijama radeći za renomirane svjetske brendove poput A1 i UniCredit. Njezin glavni fokus u profesionalnom području je izgradnja procesa ljudi i kulture oko putovanja zaposlenika u različitim fazama životnog ciklusa zaposlenika.
Tvrtka A1 Hrvatska je lider u inovacijama na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu, usmjeren na digitalizaciju društva i gospodarstva.
„Podupiremo rast i razvoj naših zaposlenika, potičući stjecanje znanja i vještina za budućnost. Kreirali smo Interaktivnu mapu znanja i vještina budućnosti koja svima omogućuje pristup najnovijim tehnologijama i podržava ih u održavanju konkurentske prednosti kroz kontinuiranu edukaciju i razvoj novih vještina.''
Ova mapa je rezultat suradnje sa stručnjacima iz poslovne i akademske zajednice te pomaže pojedincima lakše navigirati kroz promjenjive industrijske trendove i odabrati relevantne oblike edukacije.
''Nedavno je predstavljena nova verzija Mape znanja i vještina budućnosti koja je posebno usmjerena na GenZ generaciju u skladu s novim trendovima i potrebama na tržištu rada.“ ispričala je Tena.
Dubravka Jusić je direktorica Identiteta i komunikacija u Zagrebačkoj banci. Stručnjakinja je odnosa s javnošću u Hrvatskoj s dugogodišnjim iskustvom u vođenju sektora marketinga i korporativnih komunikacija za mnoge globalne kompanije i start-upove koji su izrasli u velike organizacije.
Bila je i predsjednica Komunikacijskog odbora Međunarodnog instituta za klimatske aktivnosti te je tijekom cijele karijere posvećena društveno odgovornim temama.
Zagrebačka banka vodeća je banka u Hrvatskoj i članica UniCredita. Svojim klijentima pruža širok spektar bankarskih usluga i proizvoda. Sa snažnom tradicijom i dugogodišnjim iskustvom, Zaba je prepoznatljiva po svojoj pouzdanosti, inovativnosti i usmjerenosti prema potrebama svojih klijenata.
„Upravo ta snaga brenda Zabe privlači i nove generacije jer pruža sigurnost, mogućnost napredovanja, posvećeno mentorstvo i rad u internacionalnom okruženju“, kaže Dubravka Jusić.
Sandra Ćupurdija je stručnjakinja za upravljanje ljudskim resursima s više od 15 godina iskustva u velikim tvrtkama u privatnom i javnom sektoru. Trenutno je zaposlena u Podravci, gdje obavlja funkciju pomoćnice direktora ljudskih potencijala.
Područja Sandrine stručnosti uključuju strateško upravljanje, upravljanje timovima i provedbu HRM projekata kao što su optimizacija poslovanja, kolektivni pregovori, redizajn politike, upravljanje odsutnostima, implementacija velikih selekcijskih procesa itd. Nakon proteklih godina, i dalje osjeća istu strast dok radi u toj dinamičnoj sferi koja neprestano evoluira i fokusira na poboljšanju iskustva zaposlenika.
U preko 75 godina svog postojanja, Podravka je postala prava multinacionalna kompanija. Njihovi proizvodi se izvoze u više od 60 zemalja, uključujući SAD i Australiju. Samo prošle godine, Grupa Podravka je ostvarila prihode od prodaje u visini od 667 milijuna eura, s više od 50 milijuna eura ulaganja u kapitalne investicije. Uspješan rast i s druge strane tradicija i sigurnost koju Podravka pruža privlači talente.
„Prilagođavamo se novim trendovima i vodimo računa o tome što je važno novim generacijama stoga se dio krovne Strategije poslovanja do 2025. i fokusira se na četiri ključna stuba: zaštita okoliša, promocija zdrave ishrane, briga o zaposlenicima i zajednici te unapređeno upravljanje“, istaknula je Sandra u panelu, a u videu poslušajte i koje su konkretne programe i alate kreirali i dalje razvijaju kako bi privukli i zadržali mlade talente te u kojem smjeru ide toliko važan Employer brending!
Pogledajte cijeli panel na linku.