Dok su svi živjeli u neizvjesnosti i strahu od pandemije, oni su odlučili ponuditi ljudima novu nadu. „Novo normalno“ ponukalo je ove tvrtke da stvore nove sadržaje koji su svima nama u sigurnost naših domova unijeli zabavu, savjete, korisne informacije i točne podatke.
Početak pandemije neke je djelatnosti zaustavio, a drugi su iz teškog perioda odlučili izvući nešto pozitivno. Tehnologija i društvene mreže svakako su pomogli u tom procesu, a mi smo pronašli nekoliko noviteta iz područja kulture, zdravstva i IT-ja koji pokazuju da i u Hrvatskoj ima tvrtki čija je kreativnost drugima olakšala potpuno novu svakodnevicu.
1. Ne možemo u kazalište, pa ono dolazi nama
Da kultura može živjeti i u kriznim vremenima, dokazalo je Kazalište Planet art pokrenuvši projekt Online kazalište uživo. Prilagodili su svoj tradicionalni pristup novim vremenima te omogućili umjetnički doživljaj gledateljima koji ne mogu fizički biti na predstavama. Izvedbe se prenose uživo iz dvorane Kazališta Mala scena, a snimane su s četiri kamere te tako postale spoj kazališta i filma.
- Gledatelji svake nedjelje u 20 sati putem streaminga mogu gledati predstave koje se održavaju pred publikom. Od prave kazališne situacije igranja predstave se ne odustaje jer upravo to čini dojam pravoga kazališta budući da se u prijenosu čuju reakcije publike – poručuju iz Kazališta Planet art.
Na repertoaru se nalaze neke od najizvođenijih komedija u Hrvatskoj, poput "Velike zvjerke", "Tko je ovdje lud?" i "Ritine škole". "Kazalište na daljinu" ne planira stati ni nakon pandemije jer je, između ostalog, namijenjeno i ljudima u čija mjesta kazalište nikad ne dolazi.
- Ovakav koncept održiv je i bez korone te dobrodošao za sve ljude koji se fizički ne nalaze u Zagrebu, a htjeli bi pogledati predstave. Time se potencijalna publika povećava nekoliko puta jer predstavu mogu gledati svi diljem Hrvatske, ali i u zemljama regije sa sličnim govornim područjem - kažu iz Kazališta Planet art.
2. Kreativan pristup u zdravstvu
Kao i sve ostalo, posjeti liječnicima i stomatološkim ordinacijama u vrijeme epidemije postali su regulirani, a samo hitni slučajevi mogli su biti primljeni. Potaknut “novim normalnim“, Štimac centar dentalne medicine iz Zagreba pronašao je drugačiji način u pomaganju svojim korisnicima. Tijekom proljetnog lockdowna svojim su korisnicima na društvenim mrežama počeli nuditi novi kreativno-edukativan sadržaj u formatu javljanja uživo iz ordinacije.
- Napravili smo korak dalje, krenuli smo skromno, ali optimistično s jednom web kamerom i mikrofonom, a bavili smo se temama koje su tada bile aktualne. Prvenstveno smo htjeli smiriti ljude i objasniti im u kojim slučajevima trebaju hitno posjetiti stomatologa, a u kojim se posjet može odgoditi - otkrio nam je Filip Štimac, dr. med. dent.
Iskoristili su modernu tehnologiju i kreativnost kako bi svojim pratiteljima ponudili pomoć i edukativne savjete vezane uz stomatološke usluge i očuvanje oralnog zdravlja na način koji se do tada nije koristio u zdravstvenoj branši. Pritom ističu kako "biti prisutan nije dovoljno" te su ponukani odličnim prvim komentarima, odlučili dalje ulagati u modernizaciju cijelog projekta. Brojni pratitelji ih tako sada svaki tjedan mogu uživo pratiti s novim temama iz njihovog vlastitog studija.
- Želimo postojećim pacijentima i ostalim fanovima na društvenim mrežama dati priliku da dožive stomatologa u novom svjetlu te dati odgovore na pitanja koja su njima bitna. Teme koje obrađujemo, dakako, određuju sami pratitelji na temelju pitanja kojima pune naš inbox. Trudimo se biti relevantni, dati odgovore upravo na ono što ljude najviše zanima, a također nudimo aktualne teme, razbijamo mnoge mitove i tabue te ulazimo u područja o kojima se do sada nije pričalo - rekao nam je dr. Filip Štimac.
Tako je petak rezerviran za Beauty Friday Elene Štimac Vukojević, dr. med. dent., koja donosi odgovore na pitanja vezana za estetsku stomatologiju i estetiku lica, a u opuštenim javljanjima srijedom doktor Filip Štimac otkriva sve o oralnom zdravlju, pa su tako neke od tema: " Koliko dugo će trajati put do vašeg novog osmijeha? ili "Kako prepoznati simptome bolesti zubnog mesa?". Live javljanja doktora Štimac centra u kratkom vremenu postala su hit na društvenim mrežama i pretvorila se u njihov svojevrsni zaštitni znak.
3. Sve informacije o virusu Covid-19 na jednome mjestu
Iako se na trenutak učinilo da je u pandemiji sve stalo, zagrebačka IT tvrtka GDi odlučila je javnost ne držati u mraku. Došli su na ideju da razviju besplatan web portal i mobilnu aplikaciju koji bi dali jasan uvid u trenutnu situaciju s virusom Covid-19. Što su naumili, to su i ostvarili, jer danas posjećenost ovog portala doseže 3,8 milijuna pregleda.
- Naše rješenje omogućuje uvid u broj ukupnih i aktivnih slučajeva oboljelih od koronavirusa po županijama, za cijelu RH te za susjedne države. Svrha portala o koronavirusu je brzo i jednostavno informirati javnost o ozbiljnosti situacije te tako pomoći u podizanju svijesti o potrebi odgovornog ponašanja svih nas. Ovom portalu dodali smo aplikaciju za pronalaženje najbliže posebne ambulante za koronavirus te aplikaciju za dobivanje informacija o trenutno važećim epidemiološkim mjerama po županijama - otkrivaju iz tvrtke GDi.
Njihov moto je "Do well and do good", pa su tako svojim korisnicima u Zagrebu, osim u praćenju epidemiološke situacije, pomogli izradom platforme za prijavu šteta od potresa te mobilne aplikacije GIS za prikupljanje podataka na terenu.
Teška vremena ponekad izvuku ono najbolje iz ljudi.