S jasnom vizijom, voljom i razrađenim planom, mnogi hrvatski poduzetnici svakim se danom bore za svoje mjesto pod suncem. Možda su tek krenuli, ali njihovi proizvodi polako nalaze svoje kupce. "Startaj Hrvatska" im je savršena prilika za ispričati priču koja se nalazi iza pojedinog proizvoda, ali i iza njih samih.
Za stvaranje vlastitih proizvoda, ispričali su nam, bilo je potrebno mnogo rada, truda, vremena, a često i novca. Danas stoje na važnoj prekretnici i predstavljaju proizvod koji je nastao kao rezultat kontinuiranog ulaganja u njihov poslovni razvoj. Upoznajte 8 hrvatskih poduzetnika i njihove proizvode.
S hrvatskim potpisom
Zvonimir Kalić u srcu Slavonije uzgaja ekološku konoplju i proizvodi Croaticanna bio ulje konoplje. U posao je krenuo zbog bolesti člana obitelji, a nakon što je naslijedio OPG, Zvonimir se dodatno educirao, proširio imanje i stvorio prepoznatljiv proizvod. O njegovu uspjehu govori to što je 2018. godine proglašen najboljim mladim hrvatskim poljoprivrednikom i što je 2020. osvojio titulu trećeg najboljeg poljoprivrednika u Europi. Croaticanna ima tri certifikata i jamstvena žiga "Živjeti zdravo", zbog niskog udjela soli i zasićenih masnih kiselina, te oznake BIO i VEGAN.
Fruit Moons jedinstveni je snack od dehidriranog voćnog pirea koji je kreirala Jelena Gadže. Ideju za proizvod dobila je od svojeg mentora iz Turske, koji je na halal prehrani, to jest hrani dopuštenoj prema islamskom zakonu. Tijekom plasiranja proizvoda naišla je na mnoge poteškoće - od odbijenica za kredite do krize uzrokovane pandemijom, zbog koje je gotovo zatvorila svoju tvrtku. U konačnici se ipak uspjela izboriti za uspjeh. Fruit Moons su 100% prirodni, ne sadrže gluten ni dodane šećere, konzervanse, aditive i umjetna bojila. Dokaz kvalitete su i certifikati VEGAN te "Živjeti zdravo".
Iza imena Ekipa Kombucha stoji četvero prijatelja, Almira, Roko, Mario i Zdravko, koji su osmislili osvježavajući blago gazirani fermentirani čaj u četiri okusa. Mario i Almira probali su Kombuchu te se polako počela rađati ideja o hrvatskoj proizvodnji, a kad su na sajmu Kombuche u Berlinu upoznali druge proizvođače ovog napitka, izradili su vlastiti poslovni plan. Uložili su 90% svoje ušteđevine i na početku radili 24 sata na dan kako bi proizvodnja bila profitabilna. Proizvod ima nizak sadržaj šećera, veganski je i može se koristiti kao osvježavajući napitak te kao dodatak raznim koktelima i alkoholnim pićima.
Proizvodi koji inspiriraju
Kandidatkinje Vesna Sirovina i Ivana Grčić iz Samobora stoje iza brenda Melli Aromatica sa svojim ekološkim omekšivačem i deterdžentom za rublje. Vesna već dugo samostalno proizvodi kozmetičke pripravke, a njezin sin prvi je koristio sapune protiv prištića i čak ih prodavao u školi. Kći Ivana pomaže vezano za marketinšku stranu proizvoda i zbog sudjelovanja u projektu dolazi iz Njemačke. Proizvodi Melli Aromatica ne sadrže parabene, sulfate ni bojila, temeljeni su na biorazgradivoj recepturi bez mikroplastike i imaju certifikat VEGAN.
Maja Fertalić zbog zdravlja je osmislila snack pločice s orašastim voćem te ih predstavlja pod brendom Nutty BARica. Ideja za proizvod nastala je nakon nesretnog događaja u Majinu životu. Bila je prisiljena zatvoriti obiteljsku tvrtku, a zbog stresa je počela osjećati zdravstvene tegobe. Ostala je bez posla i ubrzo su joj dijagnosticirali i multiplu sklerozu. Potpuno je promijenila životni stil te iz prehrane izbacila sve aditive, boje i konzervanse. Tad je osmislila pločice bez aditiva, palmina ulja te dodanih šećera i soli, koji danas imaju certifikat "Živjeti zdravo".
Renata Burić kreirala je brend pa-Šta. Njezini ručno rađeni ravioli okusom vraćaju u djetinjstvo i podsjećaju na bakinu kuhinju. Ideju za pokretanje proizvodnje pa-Šta raviola dobila je na platformi za prodaju domaćih proizvoda, kada je vidjela da u ponudi nema punjenih raviola. Za pokretanje poslovanja Renata je posudila novac od brata da bi obnovila pogon i dodani objekt za skladištenje, kupila strojeve te riješila sve dozvole i certifikate. Glavne sastojke raviola, brašno i jaja, Renata nabavlja na domaćem tržištu, a jedan raviol teži čak 50 grama. Maštovit i zaigran proizvod, veselih boja, a okusom ozbiljan i zasitan, udovoljit će i najzahtjevnija nepca.
Domaća proizvodnja
Priča o brendu Viktoria po mnogočemu je posebna, a riječ je o prirodnoj kozmetici na bazi magarećeg mlijeka koju je osmislila kandidatkinja Brankica Borović. Njezina priča o uspjehu počinje u Dalmatinskoj zagori gdje se preselila nakon što je napustila posao u korporaciji. U selu Radučić rodila joj se i kćer Viktoria, a Brankica je svoj dom ubrzo pretvorila u privatni i poslovni raj. Proizvodnja se odvija u malom i opremljenom laboratoriju, a baza je 100% domaće magareće mlijeko iz vlastitog uzgoja.
Iza priče o zamrznutim desertima 7stars vrijedne su ruke Marije Čulo. Želja joj je bila zadovoljiti potrebu tržišta za desertima koji će pratiti zahtjeve moderne obitelji koja živi ubrzanim ritmom. Deserti su spoj egzotičnih i klasičnih okusa, različitih oblika i veličina te prefine mekane i kremaste strukture. U proizvodnom pogonu u Vinkovcima radi sedam žena i ono što je posebno kod ovih proizvoda je da su svi rađeni ručno - od kreme i biskvita do ukrasnog čokoladnog sloja. Svaki sastojak i dodatak precizno su birani.