Marketinški stručnjaci moraju pažljivo upravljati složenim pravnim zahtjevima kako bi osigurali usklađenost. Među ključnim izazovima su komunikacija, oglašavanje i ograničenje sadržaja.
U takvim reguliranim industrijama često postoje stroga pravila o dijeljenju sadržaja, što može ograničiti kreativnu slobodu i otežati učinkovito angažiranje publike. Također, neka ograničenja u targetiranju postoje kako bi se izbjegla osjetljiva ili maloljetna publika, što dodatno komplicira ciljanje određene demografske skupine na učinkovit način.
Pravila nisu uvijek negativna
Zaposlenici često ne vole ograničenja, bilo da ih nameće klijent ili sama industrija. Kada su kreativni zadaci previše ograničeni pravilima, to može umanjiti motivaciju. Međutim, važno je shvatiti da ograničenja nisu uvijek negativna. Ona pružaju priliku kreativcima da razviju bolje, inovativnije ideje.
Ograničenja nude fokus i izazov koji može potaknuti ljude da isprobaju nove pristupe, procese ili tehnologije. Stoga je važno naglasiti upravljačke ili utjecajne sposobnosti kako bi se pozitivno gledalo na ograničenja.
Pravila definiraju što se može reći ili prikazati, ali rijetko definiraju stil ili ton. Dakle, sadržaj je možda unaprijed određen, ali uvijek možete iznenaditi i oduševiti načinom komunikacije.
Velike tvrtke poput Googlea ilustriraju uspjeh ovog pristupa omogućujući svojim zaposlenicima 20 % vremena za načelo "kreativnost voli ograničenja". Uz otvorenu komunikaciju, suradnju i podršku menadžera, to može potaknuti kreativnu inovaciju i omogućiti članovima tima da iskuse stvaranje kreativnog sadržaja unatoč postavljenim ograničenjima.
Primjeri za inspiraciju
Traženje primjera s tržišta može biti izvrsna strategija kako bi klijenti ili članovi tima stekli uvid u rad drugih timova u reguliranim industrijama. Inspirativni primjeri mogu potaknuti klijente na razmišljanje o mogućnostima i izvedivosti te istovremeno pružiti uvid u kreativne granice koje se mogu pomaknuti uz poštivanje svih propisa.
Na novom #MARKETING panelu u organizaciji 24sata naši gosti:
Marko Janković, direktor agencije Jedinica (Val grupa), Luka Matutinović, CMO, iz tvrtke LELO i Dino Martinović, direktor marketinga Stanić Beverages Grupe, govorili su upravo o postizanju ravnoteže između kreativnosti i pravila, praksama i sjajnim primjerima kojima njihove kompanije nižu poslovne uspjehe i nagrade struke.
Raspravu je moderirala Morana Fudurić, izvanredna profesorica na katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Panel donosimo uskoro na LinkedIn profilu 24sata!
Ne propustite!