To je to što me zanima!

Istraživanje pokazalo: hrvatski putnici žele niže cijene autobusnog prijevoza

Većom ponudom linija, vremena polaska i prijevoznika mogli bi odabrati idealne kombinacije po povoljnijim cijenama
Vidi originalni članak

Hrvatski putnici žele slobodnije tržište autobusnih prijevoznika jer će time sami postati najbolji regulatori njegove ponude, cijena i dostupnosti linija. Ovako se ukratko može opisati zaključak istraživanja o javnom miljenju o autobusnom prijevozu koje je provela Udruga hrvatskih autobusnih prijevoznika, u koju su učlanjeni vodeći domaći prijevoznici kao što su FlixBus, Vincek, Slavonija Bus, Prijevoz Knežević i drugi. U ovom opsežnom istraživanju ugledne agencije Ipsos ispitano je ukupno 804 osoba različitih godišta i iz svih dijelova Hrvatske kako bi se dobio temeljit uvid što putnici misle o kvaliteti autobusnog prijevoza i aktualnoj zakonskoj regulativi.

Istraživanje je pokazalo da čak 80% građana želi promijeniti zakon na način da se omogući veći izbor autobusnih prijevoznika. U praksi, to znači veću konkurenciju na tržištu, što bi u konačnici povećalo i broj linija te ponudilo veći broj polazaka.. U konačnici, veća ponuda donijela bi i niže cijene karata, što bi predstavljalo veliku dobrobit za potrošača tj. putnika. Od konkretnijih mjera, čak 66% građana želi vidjeti nove linije prema destinacijama, dok njih 60% želi više dostupnih autobusa na već postojećim relacijama.

Navedene izmjene itekako bi pomogle poboljšati situaciju u autobusnom javno linijskom prijevozu koji je mnogima, pogotovo mladima, velik dio života. Sam problem što linijama koje putuju u druge države Europske unije nije dozvoljeno primati putnike koji putuju unutar Hrvatske je posebna zakonska priča, ali nije jedina koja se može poboljšati. Recimo, istraživanje je pokazalo da bi građani voljeli više mogućnosti online kupovine karata naspram trenutne alternative gdje fizički nije moguće kupiti karte konkurentskih prijevoznika na kolodvorima na kojima je glavni prijevoznik ujedno i vlasnik. Takvu protuzakonitu praksu odbija 72% ispitanika, dok 92% podržava mogućnost online kupovine karata.

Da je internetska kupovina itekako važna, pokazuje i praktična činjenica da čak 65% ispitanika odabire FlixBus kao opciju prijevoza zbog mogućnosti kupovine karata online koje se samo pokažu vozaču prilikom ulaska u autobus, bez nepotrebnog tiskanja karata. Mnogi online orijentirani korisnici upravo odabiru tog prijevoznika radi mogućnosti WiFi-ja te priključaka za struju tijekom putovanja,

Što se tiče putovanja na međunarodnim relacijama, tek 21% ispitanika smatra da linije treba ograničiti isključivo na međunarodne destinacije bez stajanja u drugim destinacijama unutar Hrvatske. To znači da se većina slaže da je korisno imati mogućnost krenuti iz Dubrovnika prema Ljubljani te putem imati mogućnost stajanja i u Splitu, Biogradu, Zadru i drugim gradovima, što trenutno nije moguće.

Hrvatski putnici svjesni su svoje uloge regulatora u autobusnom prijevozu, gdje su ovim istraživanjem jasno dali do znanja da su to spremni i preuzeti. Na kraju, ovom regulativom omogućilo bi se ono najvažnije – da svatko može birati prema vlastitim preferencijama.

Idi na 24sata