Za kupnju rabljenih vozila najčešće se odlučujemo zbog velikih ušteda, no u posljednje vrijeme dodatni motiv je pandemija, zbog koje sve više ljudi izbjegava javni prijevoz. Kako javlja Reuters, samo je u Španjolskoj korištenje javnog prijevoza u travnju prošle godine palo za 92% u usporedbi s istim mjesecom prijašnje godine.
No iako je želja za kupnjom rabljenih vozila sve veća, mnogi i dalje odustaju od kupnje jer se plaše samog procesa i toga da će im netko uvaliti mačka u vreći. Savjetuju nam da svakako konzultiramo rodbinu ili prijatelje koji se razumiju u automobile ili pronađemo automehaničara od povjerenja, a oni koji nemaju takve osobe od povjerenja na kraju odustaju od kupnje. No tim je problemima novi hrvatski startup odlučio stati na kraj.
Oni kontroliraju vozilo umjesto vas
Neostar je nova hrvatska tehnološka inovacija, koja predstavlja globalno jedinstvenu online platformu za prodaju, kupnju i održavanje vozila. U razvoj platforme uloženo je više od 35 milijuna kuna, a dvije godine stvarao ju je multidisciplinarni tim, koji su uz Neostar činili Span te Microsoft.
Platforma je posebna po tome što putem nje ne smije biti oglašeno nijedno rabljeno vozilo koje prije toga nije prošlo proces kontrole inspektora u čak 60 točaka. Osim toga, svako vozilo ima 360° prikaz i jamstvo od 6 do 12 mjeseci jer automobil upravo u tom periodu pokaže svoje mane.
Za prodavatelje je usluga inspekcije vozila, snimanja i oglašavanja besplatna i sve te korake za njih obavlja Neostar. Platforma također povezuje sve registrirane vlasnike automobila s raspoloživim servisima prikazanim na online karti uz transparentne cjenike i jamstvo kvalitete servisnih usluga.
Inspektor će doći do vas
Najprije je važno znati da inspektori izlaze na teren tek kad je vozilo zadovoljilo određene kriterije. Naime, vozilo nikako ne smije biti starije od 15 godina te mora imati manje od 250.000 prijeđenih kilometara. Nakon što potencijalni prodavatelj unese osnovne osobne podatke i informacije o vozilu, u roku 24 sata dobiva termin u kojem će se u njegovu dvorištu pojaviti Neoinspektor. Kako izgleda proces inspekcije vozila, pitali smo inspektora Marka, koji je prošao edukaciju Neostara, a ima i prethodno bogato iskustvo rada s automobilima.
Marko objašnjava da inspektori najprije naprave vizualni pregled automobila u potrazi za potencijalnim većim oštećenjima, kao što su deformacije laka, lima i slično, a ne zanemaruju ni čistoću vozila. Zatim obave probnu vožnju, prilikom koje provjere mjenjač, motor i sve ostalo. Iako većinu automobila prihvate, neke su morali i odbiti.
- Odbio sam jednu Toyotu koja je bila stvarno jako udarena. Čovjek ju je popravio, međutim plastika unutra ispod poklopca bila je oštećena i to je bilo vidljivo. Nije ju zamijenio zamjenskim, novim dijelovima, nego je sve bilo popravljano. Još je i branik zijevao na jednoj strani, a vozilo bi trebalo biti u simetriji. Kad se poklopi hauba, kad sjedne branik, sve mora biti simetrično, što ovdje nije bio slučaj - prisjeća se Marko.
Neoinspektori su prošli edukacije i morali su naučiti točan slijed pregleda vozila po 60 točaka. Moraju znati koji se nedostatci mogu tolerirati, a koji su neprihvatljivi. Što se tiče cijene automobila, nju procjenjuje algoritam i ona odgovara tržišnoj cijeni, ali inspektori s vlasnikom vozila mogu dogovoriti odstupanja.
Što nas najviše brine prije kupnje?
Institut za inovacije proveo je 2019. godine istraživanje o kupnji i servisiranju rabljenih vozila. Njihovi podaci pokazali su da rabljene automobile najčešće kupujemo iz financijskih razloga, a glavni izvori informiranja su nam internetske tražilice ili obitelj i prijatelji. Općenito nas pri kupnji vozila najviše muči nepouzdanost informacija.
Iz Neostara se nadaju da će riješiti ključne probleme na tržištu rabljenih vozila i potencijalnim kupcima vratiti povjerenje u cijeli proces. Naime, tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj dosad je bilo prilično neuređeno, a pojavom Neostara standard će postati transparentna i uređena pravila, koja su na korist svima - i prodavateljima i kupcima.