To je to što me zanima!

Influencerski skup koji su neki mediji osudili: Razgovarali smo s organizatorima

Naš sugovornik smatra da je, ako želimo biti lideri u turizmu, jednako važno, uz praćenje standarda u hotelijerstvu i ugostiteljstvu, pratiti i trendove u komunikaciji. U suprotnom, tvrdi Stella, u šumi kampanja, za Hrvatsku se neće čuti
Vidi originalni članak

Uključite li bilo koju od društvenih mreža, sigurno ćete naići na neku objavu poznatog influencera. Bez obzira na to je li riječ o hrani, proizvodima, uslugama ili prirodnim ljepotama, društvene mreže postale su alat koji nam omogućuje da sanjamo, ali i odlučujemo o posjetu različitim destinacijama kroz fotografije, videozapise i tekstove. To su prepoznale i mnoge industrije, uključujući turizam, koje, uz pomoć influencera, nastoje promovirati svoja odredišta kako bi stigle do što većeg broja publike.

Primjer iz domaće prakse

O tome koliko influenceri i blogeri mogu pridonijeti promociji destinacije bilo je mnogo riječi i na 1. Međunarodnom susretu influencera u organizaciji Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije. Čak 21 influencera iz Hrvatske, Italije, Poljske, Velike Britanije, Brazila i Južne Koreje boravilo je pet dana u Splitsko–dalmatinskoj županiji, gdje su se međusobno družili te fotografirali zanimljive lokacije i atrakcije srednje Dalmacije, koje su potom, naravno, objavljivali na svojim profilima i kanalima na društvenim mrežama, a sve kako bi promovirali našu zemlju.

Svi znaju za Splitsko-dalmatinsku županiju, ali cijelo vrijeme treba poticati nove generacije da pri odabiru destinacije za odmor odaberu baš Splitsko-dalmatinsku županiju. Danas mladi nemaju Instagram, oni su većinom na TikToku. Zato je vrlo važno ulagati u nove društvene mreže - izjavila je za lokalni.hr influencerica Ella Dvornik, koju samo na Instagramu prati više od 500.000 ljudi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Ella Dvornik-Pearce (@elladvornik)

Među gostujućim influencerima sudjelovao je putopisac i fotograf Goran Jović, čija umjetnička djela prati više od 200.000 "pratitelja".

- Uvijek nastojim upoznati i vidjeti nove stvari i pokazati ih drugima. Reakcije na objave su genijalne. Već prvog dana bilo je više od 10.000 pregleda, tako da mislim da radimo dobru stvar - istaknuo je Jović.

A modna dizajnerica i influencerica Vedrana Ilić istaknula je kako je pri promoviranju određene turističke destinacije najvažnije označiti lokaciju objave.

- Gdje god se nalazim u županiji, volim staviti lokaciju i upravo tako vidim koliko su ljudi zainteresirani za neko područje. Često pratitelji traže od mene preporuke za restorane, trgovine i slično – izjavila je Ilić, s kojom se složila influencerica Tina Gazin, koja je dodala kako je velika prednost Instagrama mogućnost dobivanja pratitelja iz cijelog svijeta.

- S određenim hashtagovima i lokacijama imamo mogućnost prezentacije naše zemlje gdje god postoji internet. Mislim da svi ljudi koriste društvene mreže, tako da je to idealna kombinacija – kaže Gazin.

'Moramo pratiti trendove u komunikaciji'

Međutim, ova je kampanja u našem javnom prostoru, umjesto pozitivnih, dobila izrazito negativne komentare. Zato smo zatražili komentar Joška Stelle, direktora TZ-a Splitsko-dalmatinske županije, koji se očitovao o svim javnosti spornim detaljima ovog projekta.

- Kampanja poput ove koju smo realizirali u Splitu predstavlja standard na globalnoj medijskoj sceni. Istraživanja Reuters Digital News Reporta kontinuirano pokazuju da je interes za vijesti sve manji. Dapače, gotovo 60% ljudi aktivno izbjegava vijesti. Zato, ako želimo doprijeti do publike, svoju komunikaciju moramo prilagoditi medijskim navikama publike. Ako želimo biti lideri u turizmu, uz praćenje standarda u hotelijerstvu i ugostiteljstvu, moramo pratiti i trendove u komunikaciji. U suprotnom, u šumi kampanja, za Hrvatsku se neće čuti - pojašnjava Stella.

Jedan od najvećih problema ove kampanje, odnosno detalja koje je kao problematične percipirala šira javnost, bio je kriterij prema kojem su izabrani većinom domaći influenceri.

- Influenceri iz Splita i okolice nisu isto što i mediji u Splitu i okolici. Rad influencera iz Splita nije isto što i oglas u lokalnom splitskome mediju. Bit dobre kampanje na društvenim mrežama može se opisati u tri riječi: kolaboracija, sinergija i multiplikacija. To je i razlog zbog kojeg smo u ovu kampanju, koja je bila uspješna, uključili i 'domaće' i 'strane' influencere. Kroz suradnju domaćih i stranih influencera sadržaj 'domaćih' influencera došao je do veće publike izvan Hrvatske. Također, ti 'domaći' influenceri, sami po sebi, imaju svoju publiku izvan Hrvatske - istaknuo je naš sugovornik.

Od tranzitnoga grada do turističke atrakcije

Najbolji dokaz koliko je ova kampanja bila uspješna su, naravno, konačni rezultati. Naime, ukupan broj objava je 455, od čega je njih 401 na društvenim medijima, najviše na Instagramu. Objave gostujućih influencera dosegnule su čak 27 milijuna ljudi, a procijenjena ostvarena vrijednost svih objava je 6,7 milijuna kuna, što dokazuje, kažu iz Meridiana, da su promotivni efekti takvog projekta neusporedivo veći od uloženih 200.000 kuna.

- Za potrebe vrednovanja kampanje TZ-a Splitsko-dalmatinske županije provedena je analiza medijskih objava i društvenih mreža. Analizirane su objave u tiskanim, web i TV/radio medijima, kao i dostupne objave s društvenih mreža prema materijalima dostavljenim od strane organizatora. Za izračun procijenjene ostvarene vrijednosti kod društvenih mreža korišteni su podaci o dosegu te viralnosti/vidljivosti objava - pojasnili su iz agencije Meridian, specijalizirane za analizu medijskih objava, koja je ujedno obavila procjenu ove kampanje.

Osim brojeva, o uspješnosti kampanje svjedoči booking Splita, kao i Splitsko-dalmatinske županije, koji su, priča nam Stella, u kratkom periodu od tranzitne lokacije u kojoj turisti u najboljem slučaju provedu jednu ili dvije noći, postao prava i prvorazredna hrvatska turistička atrakcija na Jadranu.

- Kampanje, pa tako i ova na društvenim mrežama, osobito su važne upravo u ovoj godini, kad su lanci Covid mjera sasvim popustili, a ponovno će se organizirati i veliki festivali, poput Ultre. Predsezona je jaka, a sezona će biti rekordna. To je dokaz uspjeha svih naših napora, pa tako i ove influencerske kampanje, kojom smo pokazali da su ne samo Split, već cijela Splitsko-dalmatinska županija 'živi', sigurni i otvoreni za ljude iz cijelog svijeta, ali i domaćeg gosta – zaključuje Stella.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • CROATIAN FARTER 29.06.2022.

    Ne vidim problem neka ljudi rade

  • 28.06.2022.

    Prvo, riječ " influenca" je gripa. Stoga izvedenica je gripaši i gripašice. Kako netko može pasti na priče ovakvih likova koji ni MENU A'LA CARTE ne razumiju, a kamo li da su jeli, ili pili vrhunska vina, naprosto mi je nedokučivo. Ako me interesira gdje se dobro jede, u nekom gradu , mjestu i da nije preskupo pitam par lokalaca i sve znam. U velikim gradovima to doznajem od nekoliko taksista. U moju kuću ući neće......

  • pocetnik 28.06.2022.

    dragi organizatori, i da dovedete sve nocne dame iz frankfurta, amsterdama i st.paulija i da svakom turisti poklonite po jednu njih nema..treba doci do dubrovnika.

Komentiraj...
Vidi sve komentare