Odjednom su oglasi počeli dolaziti u svim oblicima i formatima i sada već na godišnjoj bazi vidimo promjene u načinu oglašavanja koje pomalo pomiču ljestvicu prema gore - oglasi su sve efikasniji, učinkovitiji i precizniji.
Ovih dana je u Hrvatskoj odrađeno testiranje jedne baš takve, potpuno nove, tehnologije, vodeće u tom segmentu u cijeloj EU i šire, koja će potpuno promijeniti sve što smo do sada znali o oglašavanju, nadopuniti postojeće oblike promocije i višestruko olakšati ne samo oglašivačima da dođu do novih klijenata, već i običnim čitateljima i korisnicima dati bolje, relevantnije oglase.
Riječ je o naprednom sustavu poznatom pod akronimom NLP koji je razvila hrvatska tvrtka Midas Network, poznata domaćim korisnicima po najraširenijoj i najefikasnijoj mreži native oglašavanja koju u regiji koristi više od 400 portala. NLP, odnosno natural language processing na engleskom ili obrada prirodnog jezika na hrvatskom, je tehnologija koja često koristi umjetnu inteligenciju kako bi uz pomoć računala procesirala i analizirala velike količine podataka iz prirodnog jezika. NLP tehnologija je posebna jer bez ljudske interakcije, samo putem umjetne inteligencije, prepoznaje tekstove na portalima, klasificira ga i sadržaj prilagođava kako bi i oglašivači i čitatelji dobili maksimum.
Nestanak kolačića
Ogromne i brze promjene u svijet u oglašavanja ne donose uvijek prednosti oglašivačima. Name, već se nekoliko godina najavljuje, a čini se da smo sve bliže i da se to dogodi, ukidanje kolačića na web stranicama, što bi značajno utjecalo na učinkovitost oglasa. To ne samo da bi pogodilo oglašivače koji ne bi mogli doći do publike koju žele, već i čitatelje portala kojima bi bili servirani oglasi koji im nisu najzanimljiviji i to u ogromnim količinama, kako bi oglašivači nadoknadili nedostatak kolačića.
Tu na scenu stupa Midasov NLP sustav koji nikako nije zamjena za kolačiće, ali daje snagu cijeloj mreži u trenutku u kojem se ukida jedan od glavnih oglašivačkih alata na svijetu. Osim toga, internetski preglednici sve više blokiraju spremanje i dijeljenje podataka korisnika pa NLP postaje najbolji način za optimizaciju kampanja koje trebaju ostvariti ciljeve kao što je više prodaja, upita i slično. Baš zato se marketinški stručnjaci u regiji okreću prema Midasu kako bi se pripremili za budućnost i počeli se baviti pravim kontekstualnim oglašavanjem.
Ogromni skokovi u rezultatima
Stručnjaci iz Midasa su preko godinu dana radili na usavršavanju svog NLP sustava u koji su uložili ogromna sredstva i ovih dana su dobili prve rezultate ekstenzivnih testova koje su proveli na jednom od popularnijih hrvatskih portala. Znali su da će NLP sustav biti sjajan, ali čak ni oni nisu očekivali poboljšanja koja su vidjeli u prvim testovima. Iako je ostalo još prilagodbi za napraviti i testova za provest, prva statistika pokazuje da je oglašavanje u Midas mreži putem NLP sustava učinkovitije od 30 do nevjerojatnih 50%. Ono što je još šokantnije je učinkovitost razmjene sadržaja unutar Midas mreže. Učinkovitost s NLP sustavom je skočila između 50% i 100%. Izdavači na čijim portalima je testiran NLP, kao i oglašivači koji su u testu sudjelovali su, pomalo u šali, rekli da je ovo najveći skok rezultata u oglašavanju od početka interneta. Možda se čak i ne šale, jer ovakva povećanja nisu viđena nigdje drugdje.
Konkretne brojke zvuče fenomenalno. No iza kulisa se zbiva još jedna velika promjena za koju se tek provodi obrada statistike. No čak i prve, neformalne, brojke otkrivaju da Midasov NLP sustav još efikasniji i učinkovitiji kada se kao mjera uspjeha uzme postotak konverzija, što je, složit će se mnogi, najbitnija mjera uspjeha marketinške kampanje. Uostalom, nije li najbitnije koliko nekog proizvoda prodamo od jednog oglasa? Iako se statistika još uvijek obrađuje, prve brojke koje su vidjeli oglašivači u Midasu govore da je NLP sustav i nekoliko puta efikasniji od standardnog oglašavanja.
Dominantna mreža još je učinkovitija
NLP, odnosno kontekstualno oglašavanje, postaje sve važnije za oglašavanje i za tvrtke i brendove koje ne žele samo konverzije. Naime, kako Midasov NLP sustav prepoznaje tekst i može ga klasificirati u nekoliko tisuća kategorija, oglašivači dobivaju dosad nepostojeći alat koji će im omogućiti da njihovi oglasi uvijek budu automatski pozicionirani samo uz onaj sadržaj koji oni žele. NLP, recimo, oglašivaču omogućava da se njegov oglas prikazuje samo na člancima koji su relevantni za njegov sektor. Osim toga, oglašivači uz NLP mogu servirati različite kreative uz različite teme članaka, ali i opciju da im osigurava da se njihovi oglasi prikazuju samo na člancima koji su sigurni za njihov brend.
Ovo je jedan od većih tehnoloških iskoraka od početka postojanja Midas mreže. No, to ne znači da staju na ovome. Uskoro, recimo, se uvode dodatne metrike za brendove i oglašivače, kao što je postotak zaista vidljivih impresija. S takvim nadogradnjama na već vrhunski NLP sustav, Midas je daleko odskočio nad svim ostalim content recommendation platformama u Europi. Prema svim dosadašnjim testiranjima, ali i testovima od strane velikih EU sustava, ionako dominantna mreža u regiji postala je još učinkovitija.
Napredna tehnologija za sve
Inače, Midas u regiji koristi više od 450 portala, a mjesečno Midas platforma generira preko 10 milijardi preporuka. Oglašivači putem Midasa s jednog mjesta mogu doći do publike u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj gori. Kroz Midas su do sada prošle tisuće oglašivača, od kvartovskih cvjećarnica do multinacionalnih banaka, i svi redom su zadovoljni postignutim rezultatima i full servisom za klijenta, što u većini slučajeva rezultira uspješnim dugoročnim suradnjama.
Ogromna sredstva koja je Midas uložio u razvoj NLP sustava nisu napredak samo za Midas mrežu, već i za cijelo digitalno oglašavanje u regiji gdje je Midas prisutan. Mnogi oglašivači već sada vide prednosti Midasa nad Google i Facebook oglašavanjem, a NLP sustav je samo još jedan motivator za korištenje Midasove mreže.
Midas NLP trenutno se testira na nekoliko portala u Hrvatskoj, a pozivaju se da se jave svi mediji koji žele u ranoj fazi implementirati novi sustav.