Prema rezultatima istraživanja provedenog u prvom kvartalu 2024. godine, broj pretplatnika na digitalne usluge u Hrvatskoj je u zadnjih 6 mjeseci značajno porastao te danas brojimo 43 tisuća pretplata na hrvatske portale. Ovaj rast ne samo da je potvrdio dominaciju digitalnih platformi već i ukazao na promjene u potrošačkim navikama i preferencijama.
Nedavno izvješće Ampere Analyticsa ukazuje na pozitivan trend pretplate i na streaming usluge u Hrvatskoj. Od prošle godine broj pretplatnika porastao je za 16% i dosegao ukupno 628 tisuća pretplatnika u Hrvatskoj. Ova brojka sugerira ukupni potencijal pretplata na hrvatske portale jer je riječ o publici koja danas konzumira i plaća digitalni sadržaj putem interneta.
Javlja se potreba za stvaranjem sadržaja koji će odgovarati interesima i navikama publike. Također, porast broja pretplatnika može se povezati s rastućom ponudom kvalitetnog i raznolikog sadržaja koji je sada dostupan putem različitih digitalnih platformi. Rast ne samo da pokazuje transformaciju potrošačkog ponašanja već i otvara vrata za nove prilike za tvrtke koje se bave digitalnim sadržajem i uslugama. S obzirom na pozitivan trend, očekuje se da će ulaganja u digitalne platforme i tehnologije dalje rasti, što će dodatno potaknuti inovacije i konkurentnost na tržištu.
Porast tržišta digitalnih pretplata u Hrvatskoj odražava se i u globalnim trendovima, gdje se očekuje da će digitalni mediji nastaviti s rastom i razvojem. S obzirom na to, hrvatske medijske kuće i izdavači imaju priliku iskoristiti ovaj pozitivan zamah i dalje razvijati svoje digitalne pretplatničke modele, pružajući visokokvalitetan i relevantan sadržaj koji će zadovoljiti potrebe i očekivanja modernih potrošača.
Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe; dok je predsjednik HUDI-a Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria.
O HUDI-ju: Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) vodeće je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa. Sve novosti iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača možete pratiti na HUDI webu, Facebooku, Instagramu ili LinkedInu.