To je to što me zanima!

AI revolucija koja transformira način na koji živimo, radimo i komuniciramo.

U lipnju na prvom live #MARKETING panelu, koji donosi 24sata, razgovarali smo o umjetnoj inteligenciji i o tome kako će oblikovati našu budućnost.
Vidi originalni članak

Umjetna inteligencija, ili AI, predstavlja vrhunac ljudskog inženjeringa, gdje računalni sustavi simuliraju ljudsku inteligenciju kako bi obavljali zadatke koji zahtijevaju razumijevanje, učenje i zaključivanje. No, AI je više od puke simulacije ljudske misli - to je revolucija koja transformira način na koji živimo, radimo i komuniciramo. 

Temelji se na različitim konceptima i tehnikama, uključujući strojno i duboko učenje, koristeći algoritme i neuronske mreže kako bi omogućila strojevima analizu, obradu i prepoznavanje podataka te brzo donošenje odluka. Zbog toga ima mnoge praktične primjene u različitim industrijama. Na primjer, u zdravstvu se koristi za dijagnozu bolesti i praćenje zdravstvenih podataka, u transportu omogućava samostalnu navigaciju i sigurnu vožnju, u financijama se primjenjuje za analizu rizika, trgovinu i upravljanje portfeljem, dok u marketingu služi za personalizaciju marketinških kampanja i analizu potrošačkih preferencija. Sve više se širi i integrira u različite aspekte poslovanja i našeg svakodnevnog života. 

Na #MARKETING live panelu koje smo organizirali u lipnju, okupili smo stručnjake iz hrvatskih kompanija koji su započele ovu revoluciju na ovim prostorima:  

Hajdi Ćenan, suosnivačica AI startupa AIRT, Nataša Mitrović, suosnivačica i direktorica agencije Why Not, Dženan Lojo, direktor TIS Grupe i Ivan Biliškov, osnivač softverske tvrtke Codeasy. 

Poveli su nas kroz uzbudljivi svijet umjetne inteligencije, pojasnivši njezine temeljne koncepte kroz  fascinantne primjene i uspješne projekte koje njihove kompanije stvaraju. Između ostalog pričali smo o primjeni AI u agrokulturi, razvoju aplikacije koja prepoznaje neurorazvojna odstupanja kod beba, marketinškoj kampanji koja je kreirana pomoću alata baziranim na AI-ju, o proizvodu za detekciju podvodnih objekata uz pomoć drona, ali i o brojnim izazovima, uključujući pitanja privatnosti podataka, etike AI-a te sigurnosne rizike. 

Spremite se za duboko uranjanje u AI i otkrijte kako će ova tehnološka čarolija oblikovati svijet oko nas. 

Pogledajte panel! 

Moderatorica: Hajdi Ćenan 

Kako se sama opisuje, Hajdi Ćenan je non-tech osoba u tech svijetu, ljubiteljica putovanja i vina, pobornica cjeloživotnog učenja i benefita koji dolaze kroz jednakost.  

Dio svoje karijere bavila se marketingom, bila je izvršna direktorica marketinga i direktorica turističkog izdavaštva u Hanza Mediji i izvršna direktorica DRAP-a, najnagrađivanije digitalne marketinške/tehnološke/inovacijske agencije u Hrvatskoj.  

Trenutno je suosnivačica AI startupa AIRT koji omogućava tvrtkama da jednostavno i brzo primijene i koriste moć umjetne inteligencije, da analiziraju i predvide ponašanje svojih krajnjih korisnika, čak i ako nemaju internu AI ekspertizu. Ujedno je i predsjednica CRO STARTUP udruge. Česta govornica i panelistica na temu umjetne inteligencije i startup scene, bila je imenovana među 100 najutjecajnijih poslovnih žena u Hrvatskoj, nominirana za Veuve Clicquot Business Woman Award te navedena među 100 najvažnijih STEM poduzetnika u Hrvatskoj.  

Panelisti: 

Dženan Lojo trenutačno obnaša funkcije direktora TIS Grupe sa sjedištem u Zagrebu, direktora britanske tvrtke Bluebird IT Solutions  te prokurista tvrtke TIS u Mariboru, a u dva je mandata obnašao i funkciju potpredsjednika CISexa-a. Lojo se TIS Grupi priključio netom nakon što je diplomirao na FER-u. Tijekom 20 godina karijere u TIS-u Dženan se od pozicije pripravnika strelovito probijao kroz različite uloge i odjele.  

TIS Grupa pod njegovim vodstvom ostvaruje značajne poslovne uspjehe koji uključuju suradnje s najvećim globalnim i domaćim bankama te drugim ključnim financijskim institucijama, ponovno širenje grupacije na brojna europska tržišta, jačanje suradnje s međunarodnom startup i fintech zajednicom te iskorak core poslovanja prema razvoju i implementaciji najsuvremenijih AI rješenja. 

Lojo u je slobodno vrijeme, između ostaloga, strastveni ronilac koji istražuje morske dubine širom svijeta. 

Nataša Mitrović je suosnivačica i direktorica marketinške agencije Why not, koja posluje na tržištima Bosne i Hercegovine, Srbije i Švicarske. 

Osnovne studije marketinških i medijskih komunikacija završila je u Beču i Ženevi, a magistrirala “Marketinške i korporativne komunikacije” u Madridu. 

Osnivačica je i glavna urednica portala ZdraviJa te prvi certificirani health coach u BiH, a diplomu je stekla na Institutu za integrirani nutricionizam u New Yorku. 

Nataša izdvaja kao najvažniji trenutak u njenoj karijeri partnerstvo s marketing guruom gospodinom Mišom Lukićem. U 2018. godini osnovali su agenciju Why Not i ističu se zamijećenim kreativnim kampanjama i uvjerenjem kako oglašavanje  ponovno može postati snažan pokretač pozitivnih promjena u društvu. 

U njihovom pristupu je nepokolebljivo izazivanje običnog i konvencionalnog. Why Not je način razmišljanja, mentalitet koji prihvaća razlike, pomičući granice kreativnosti i pretvarajući sumnje u prilike, istovremeno izazivajući osmjehe na licima i ljubav u srcima ljudi. 

Vođeni tim uvjerenjima, za klijenta u Srbiji osmislili su prvu kampanju u regiji koja koristi programe umjetne inteligencije. 

Ivan Biliškov,  direktor je splitske softverske razvojne tvrtke Codeasy, osnivač AI startupa Necogi te doktorand na splitskom FESB-u iz područja umjetne inteligencije i računalnog vida. 

Codeasy klijentima nudi širok spektar usluga koje pokrivaju sve faze razvoja softvera, od ideje, implementacije do skaliranja, optimizacije i održavanja. Trenutni fokus ima i integraciju umjetne inteligencije u sve projekte svojih klijenata koji žele transformirati svoje poslovanje. 

Uglavnom imaju strane klijente diljem svijeta, dok im je jedini hrvatski klijent HNK Hajduk. 

U nizu zanimljivih projekata, ističe se "Voice of Norway" inovativna platforma za norveški turizam. Tijekom pandemije su razvijali platforme za britansko i američko zdravstvo, a rade i za telekomunikacije, turizam i druge industrije.  

Pored toga, Ivan je osnovao i startup Necogi te razvija i vlastiti AI proizvod, za detekciju podvodnih objekata, metodom daljinskog istraživanja (remote sensinga), uz pomoć drona. 

Necogi koristi naprednu tehnologiju računalnog vida i neuronsku mrežu za otkrivanje objekata, praćenje podvodnih biljaka i migraciju životinja. Projektni algoritmi i softver omogućuju brzo pokrivanje velikih područja te organizaciju i vizualnu inspekciju podataka. 

24sata donosi #MARKETING panele, koji se bave aktualnim temama iz svijeta marketinga, medija i komunikacija te digitalnim trendovima.

Pregledajte i ostale videe na #MARKETING Specijalu.

Idi na 24sata