Umjetna inteligencija, ili AI, predstavlja vrhunac ljudskog inženjeringa, gdje računalni sustavi simuliraju ljudsku inteligenciju kako bi obavljali zadatke koji zahtijevaju razumijevanje, učenje i zaključivanje. No, AI je više od puke simulacije ljudske misli - to je revolucija koja transformira način na koji živimo, radimo i komuniciramo.
Temelji se na različitim konceptima i tehnikama, uključujući strojno i duboko učenje, koristeći algoritme i neuronske mreže kako bi omogućila strojevima analizu, obradu i prepoznavanje podataka te brzo donošenje odluka. Zbog toga ima mnoge praktične primjene u različitim industrijama. Na primjer, u zdravstvu se koristi za dijagnozu bolesti i praćenje zdravstvenih podataka, u transportu omogućava samostalnu navigaciju i sigurnu vožnju, u financijama se primjenjuje za analizu rizika, trgovinu i upravljanje portfeljem, dok u marketingu služi za personalizaciju marketinških kampanja i analizu potrošačkih preferencija. Sve više se širi i integrira u različite aspekte poslovanja i našeg svakodnevnog života.
Na #MARKETING live panelu koje smo organizirali u lipnju, okupili smo stručnjake iz hrvatskih kompanija koji su započele ovu revoluciju na ovim prostorima:
Hajdi Ćenan, suosnivačica AI startupa AIRT, Nataša Mitrović, suosnivačica i direktorica agencije Why Not, Dženan Lojo, direktor TIS Grupe i Ivan Biliškov, osnivač softverske tvrtke Codeasy.
Poveli su nas kroz uzbudljivi svijet umjetne inteligencije, pojasnivši njezine temeljne koncepte kroz fascinantne primjene i uspješne projekte koje njihove kompanije stvaraju. Između ostalog pričali smo o primjeni AI u agrokulturi, razvoju aplikacije koja prepoznaje neurorazvojna odstupanja kod beba, marketinškoj kampanji koja je kreirana pomoću alata baziranim na AI-ju, o proizvodu za detekciju podvodnih objekata uz pomoć drona, ali i o brojnim izazovima, uključujući pitanja privatnosti podataka, etike AI-a te sigurnosne rizike.
Spremite se za duboko uranjanje u AI i otkrijte kako će ova tehnološka čarolija oblikovati svijet oko nas.
Moderatorica: Hajdi Ćenan
Kako se sama opisuje, Hajdi Ćenan je non-tech osoba u tech svijetu, ljubiteljica putovanja i vina, pobornica cjeloživotnog učenja i benefita koji dolaze kroz jednakost.
Dio svoje karijere bavila se marketingom, bila je izvršna direktorica marketinga i direktorica turističkog izdavaštva u Hanza Mediji i izvršna direktorica DRAP-a, najnagrađivanije digitalne marketinške/tehnološke/inovacijske agencije u Hrvatskoj.
Trenutno je suosnivačica AI startupa AIRT koji omogućava tvrtkama da jednostavno i brzo primijene i koriste moć umjetne inteligencije, da analiziraju i predvide ponašanje svojih krajnjih korisnika, čak i ako nemaju internu AI ekspertizu. Ujedno je i predsjednica CRO STARTUP udruge. Česta govornica i panelistica na temu umjetne inteligencije i startup scene, bila je imenovana među 100 najutjecajnijih poslovnih žena u Hrvatskoj, nominirana za Veuve Clicquot Business Woman Award te navedena među 100 najvažnijih STEM poduzetnika u Hrvatskoj.
Panelisti:
Dženan Lojo trenutačno obnaša funkcije direktora TIS Grupe sa sjedištem u Zagrebu, direktora britanske tvrtke Bluebird IT Solutions te prokurista tvrtke TIS u Mariboru, a u dva je mandata obnašao i funkciju potpredsjednika CISexa-a. Lojo se TIS Grupi priključio netom nakon što je diplomirao na FER-u. Tijekom 20 godina karijere u TIS-u Dženan se od pozicije pripravnika strelovito probijao kroz različite uloge i odjele.
TIS Grupa pod njegovim vodstvom ostvaruje značajne poslovne uspjehe koji uključuju suradnje s najvećim globalnim i domaćim bankama te drugim ključnim financijskim institucijama, ponovno širenje grupacije na brojna europska tržišta, jačanje suradnje s međunarodnom startup i fintech zajednicom te iskorak core poslovanja prema razvoju i implementaciji najsuvremenijih AI rješenja.
Lojo u je slobodno vrijeme, između ostaloga, strastveni ronilac koji istražuje morske dubine širom svijeta.
Nataša Mitrović je suosnivačica i direktorica marketinške agencije Why not, koja posluje na tržištima Bosne i Hercegovine, Srbije i Švicarske.
Osnovne studije marketinških i medijskih komunikacija završila je u Beču i Ženevi, a magistrirala “Marketinške i korporativne komunikacije” u Madridu.
Osnivačica je i glavna urednica portala ZdraviJa te prvi certificirani health coach u BiH, a diplomu je stekla na Institutu za integrirani nutricionizam u New Yorku.
Nataša izdvaja kao najvažniji trenutak u njenoj karijeri partnerstvo s marketing guruom gospodinom Mišom Lukićem. U 2018. godini osnovali su agenciju Why Not i ističu se zamijećenim kreativnim kampanjama i uvjerenjem kako oglašavanje ponovno može postati snažan pokretač pozitivnih promjena u društvu.
U njihovom pristupu je nepokolebljivo izazivanje običnog i konvencionalnog. Why Not je način razmišljanja, mentalitet koji prihvaća razlike, pomičući granice kreativnosti i pretvarajući sumnje u prilike, istovremeno izazivajući osmjehe na licima i ljubav u srcima ljudi.
Vođeni tim uvjerenjima, za klijenta u Srbiji osmislili su prvu kampanju u regiji koja koristi programe umjetne inteligencije.
Ivan Biliškov, direktor je splitske softverske razvojne tvrtke Codeasy, osnivač AI startupa Necogi te doktorand na splitskom FESB-u iz područja umjetne inteligencije i računalnog vida.
Codeasy klijentima nudi širok spektar usluga koje pokrivaju sve faze razvoja softvera, od ideje, implementacije do skaliranja, optimizacije i održavanja. Trenutni fokus ima i integraciju umjetne inteligencije u sve projekte svojih klijenata koji žele transformirati svoje poslovanje.
Uglavnom imaju strane klijente diljem svijeta, dok im je jedini hrvatski klijent HNK Hajduk.
U nizu zanimljivih projekata, ističe se "Voice of Norway" inovativna platforma za norveški turizam. Tijekom pandemije su razvijali platforme za britansko i američko zdravstvo, a rade i za telekomunikacije, turizam i druge industrije.
Pored toga, Ivan je osnovao i startup Necogi te razvija i vlastiti AI proizvod, za detekciju podvodnih objekata, metodom daljinskog istraživanja (remote sensinga), uz pomoć drona.
Necogi koristi naprednu tehnologiju računalnog vida i neuronsku mrežu za otkrivanje objekata, praćenje podvodnih biljaka i migraciju životinja. Projektni algoritmi i softver omogućuju brzo pokrivanje velikih područja te organizaciju i vizualnu inspekciju podataka.
24sata donosi #MARKETING panele, koji se bave aktualnim temama iz svijeta marketinga, medija i komunikacija te digitalnim trendovima.
Pregledajte i ostale videe na #MARKETING Specijalu.