GREEN MARK, obilježje održive usluge, proizvoda ili tehnologije, a koji se dodjeljuje radi stvaranja dodane vrijednosti, promicanja, povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana istih, najinteresantniji je prerađivačkoj industriji, pokazuju rezultati istraživanja koje je na hrvatskom tržištu provela britanska tvrtka FOSCROT.
U Hrvatskoj je ukupno 68 nositelja te oznake. Oznaka je tijekom 2012. godine dodijeljena za 14 subjekata, 2013. godine za 42 subjekta, a u periodu od 01. siječnja do 22. svibnja 2014. godine za 12 subjekata. U foto galeriji na grafikonu 1 su prikazani nositelji GREEN MARK oznake prema godini dodjele.
Analizirajući subjekte odnosno nositelje oznake prema njihovoj temeljnoj djelatnosti, prvo mjesto zauzima prerađivačka industrija (16 nositelja), potom ju slijede stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (15 nositelja) te djelatnosti trgovine na veliko i malo (7 nositelja). Četvrto mjesto dijele subjekti čija je temeljna djelatnost opskrbe električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija (4 nositelja) te djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane (4 nositelja). U foto galeriji na grafikonu 2 možete pogledati tko su nositelji oznake GREEN MARK oznake prema temeljnoj djelatnosti.
Najmanji interes za stjecanjem oznake kvalitete u zelenom gospodarstvu u Hrvatskoj imaju subjekti čija je primarna financijska djelatnost i djelatnost osiguranja, građevinarstvo, ostale uslužne djelatnosti, poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo te djelatnost poslovanja nekretninama (po jedan nositelj). U foto galeriji pogledajte tablicu 1 u kojoj su prikazani nositelji oznake GREEN MARK prema temeljnoj djelatnosti.
"GREEN MARK rezultat je rada hrvatskih stručnjaka i posebno veseli činjenica kako najveći interes za stjecanjem prava na korištenje i isticanje oznake dolazi od tvrtki čija je temeljna djelatnost iz područja prerađivačke industrije. To je pokazatelj kako hrvatska industrijska poduzeća žele istaknuti svoju komparativnu prednost - primjenu najviših standarda energetske učinkovitosti i zaštite okoliša - bilo u samom proizvodnom procesu odnosno proizvodima i tehnologijama koje stavljaju na tržište. GREEN MARK-om želimo dosegnuti tržište cijele Europske unije i postati vodeća oznaka za izvrsnost u zelenom gospodarstvu.", istaknuo je Tomislav Marjanović, vlasnik brenda GREEN MARK i direktor Energo Media Servisa.
Više informacija potražite u specijalu.