Žalim li se vodovodu, HEP-u ili teleoperateru na previsok račun, imaju li mi pravo prijetiti isljučenjem, pitala je čitateljica iz Siska.
- Ako u izvansudskom ili sudskom postupku osporavate račun, trgovac koji
pruža javnu uslugu ne smije vam obustaviti davanje usluge sve do okončanja
izvansudskog ili sudskog postupka, pod uvjetom da podmirujete sve ostale
nesporne račune - objašnjavaju u Ministarstvu gospodarstva.
Dodaju da računi za javne usluge obuhvaćaju struju, plin, grijanje, vodu,
odvodnju i odvoz smeća. Zatim dimnjačarske, poštanske i elektroničke
komunikacijske usluge te prijevoz putnika.
Želite li biti sigurni da vam neće obustaviti isporuku struje, vode, plina
itd. kad se požalite na previsok račun, morate ispoštovati zakonsku
proceduru.
Najprije napišite prigovor i obrazložite zašto smatrate da je račun
previsok. Takav prigovor, osim poštom, često je moguće poslati i na e-mail
adresu trgovca.Uz to, platite nesporni dio računa, tj. iznos za koji
smatrate da je realan potrošnji.
Trgovac vam je na prigovor dužan odgovoriti u roku od 15 dana. Smatrate li
da odgovor koji su poslali nije zadovoljavajući ili vam nisu odgovorili na
prigovor, javite se Povjerenstvu za reklamacije potrošača. Takvo
povjerenstvo svaki trgovac javnim uslugama mora imati, a u njemu mora biti
i predstavnik udruge za zaštitu potrošača. Povjerenstvo je dužno na
reklamaciju odgovoriti najkasnije za 30 dana. Ako ni tada odgovorom niste
zadovoljni, odnosno reklamaciju vam ne uvažavaju ili nisu odgovorili, tada
se požalite Tržišnoj inspekciji. Na kraju vam uvijek ostaje tražiti pravdu
na sudu. Ali ni onda vam trgovac ne smije obustaviti uslugu. Dogodi li se
da ste ostali bez struje, vode, plina ili ostalih usluga jer trgovac u
trenutku iskapčanja nije bio upoznat o pokrenutom sudskom ili izvansudskom
postupku, dužan vam je ponovno početi isporučivati struju, vodu, plin itd.
S isporukom mora nastaviti sve do okončanja spora.
- To se odnosi i na slučaj kad davatelj usluge pokrene postupak prisilne naplate protiv potrošača - kažu u ministarstvu.
1. Korak
PIŠITE IM Svi pružatelji javnih usluga dužni su odgovoriti na prigovor potrošača u
roku od 15 dana.
2. Korak
POVJERENSTVO U 30 dana Povjerenstvo mora odgovoriti na reklamaciju kada se požalite na trgovca.
Potrošački broj
Besplatne savjete vezane za zaštitu potošača može dobiti pozivom na 072/414-414, i to radnim danom od 10 do 16 sati.