Dobio sam račun za telefon od 27,50 kuna, ali su mi naplatili i 30 kuna za opomenu. Zar ne vrijedi pravilo da se ne naplaćuju troškovi opomene. Što da radim?
Na pitanja čitatelja odgovara Igor Vujović iz Društva za zaštitu potrošača.
"Potrošač po zakonu nije dužan platiti opomenu. Naime, Zakon o zaštiti potrošača u članku 12. u stavku 5. propisuje zabranu naplate opomena potrošačima (“Izdavanje opomene radi naplate dospjelih novčanih potraživanja nije dozvoljeno naplaćivati”). Ali taj zakon odnosi se samo na građane, a ne na tvrtke. Problem je u tome što je Zakon o zaštiti potrošača pisan samo za fizičke osobe, pa se ne može odnositi na račune pravnih osoba. Ako je riječ o čitatelju koji se javio kao fizička osoba, tada opomenu ne mora platiti, a bilo bi dobro da taj slučaj prijavi Državnom inspektoratu. Za nezakonito naplaćivanje opomena predviđena je kazna u iznosu od 15.000 pa čak do 100.000 kuna."
Vaš problem je i naš problem!
Prevareni ste ili ne znate riješiti neki problem? Javite se na 0800 242424, ili e-mail: potrosac@24sata.hr