To je to što me zanima!

Ukidanje roaminga: Zbog toga će cijene ipak rasti - kod kuće?

Hoće li zbog pada prihoda od ukidanja roaminga povećati cijene u zemlji, operateri nisu potvrdili, ali ni demantirali. To ćemo sa sigurnošću znati tek sredinom 2017.
Vidi originalni članak

Procjenjuje se da stranci u Hrvatskoj godišnje naprave nešto manje od 300 milijuna minuta poziva. Hrvatski operateri od toga su zarađivali. Kad ostanu bez tog prihoda, logično je da će ga htjeti nadoknaditi negdje drugdje, tumači vještak za telekomunikacije Đuro Lubura odluku Europskog parlamenta da se do sredine 2017. ukine roaming.

Smatra da će od ukidanja roaminga profitirat vrlo mali broj Hrvata koji često putuju van, a ostali bi mogli biti na gubitku.

- Može se očekivati da će operateri postupno povećavati cijenu svojih usluga - smatra Lubura i dodaje da se preko leđa potrošača prelomila i odluka države da trostruko poveća naknade za frekvencije. Građani od tada plaćaju 10 posto pri kupnji bona, odnosno dodatnih 10 kuna na svakom pretplatničkom računu. Osim što će cijene za građane biti veće, mogli bi ispaštati i infrastrukturni projekti.

- Operateri stalno moraju ulagati u infrastrukturu i građanima omogućavati brži internet te povoljnije uvjete. U malim mjestima dosad je to bilo isplativo zbog toga što se u tri mjeseca moglo zaraditi i na turistima. No pitanje je što će sad biti s, recimo, Komižom na Visu - kaže Lubura.

Stručnjaci objašnjavaju da ukidanje roaminga ide na ruku sjevernim zemljama s podjednakim omjerom građana koji putuju van i turistima koji im dolaze. Na gubitku su južnije, turističke zemlje. Teleoperateri uvijeno govore o svojim planovima nakon ukidanja roaminga. 

U Vipnetu tvrde da će implementirati sve obaveze, no kaže da će im ona smanjiti prihode.

- U financijskom smislu uvođenje nove regulacije roaminga u Europskoj uniji imat će značajan negativan učinak na telekom industriju, na ukupnu vrijednost hrvatskog tržišta elektroničkih komunikacija i prihodovnu stranu državnog proračuna te će u idućem razdoblju utjecati i na očuvanje razine investicijskih ciklusa - kažu u Vipnetu, u kojem odbijaju izravno odgovoriti na pitanje hoće li zbog ukidanja roaminga povećavati cijene. Ni u Tele2 nam nisu odgovorili na to pitanje. Kažu da podržavaju novu regulativu.

- Prije samog stupanja na snagu još treba usuglasiti regulaciju na veleprodajnom tržištu te se nadamo da će regulator taj dio primjereno urediti kako bi našim korisnicima i dalje bili u mogućnosti nuditi vrlo konkurentne cijene za naše usluge - dodaju u Tele 2. U Hrvatskom telekomu kažu da pozorno prate što se događa na razini EU te da ne mogu govoriti o detaljima jer se pojedina pitanja nisu do kraja definirala.

- Možemo reći da bilo kakve promjene regulatornog okvira moraju osigurati uvjete za dugoročne investicije i slobodu inovacije te povrat troškova od strane prisutnih igrača na tržištu - zaključuju u HT-u.     

Odluka parlamenta EU

Parlament je predvidio dvije faze ukidanja. Prijelazno razdoblje traje od 30. travnja 2016. Ukidanje se očekuje u srpnju 2017. godine.     

Ograničene naknade

Naknade u prijelaznom razdoblju ne smiju biti veće od pet centa po minuti, dva centa za SMS ni pet centa po megabajtu interneta.     

Idi na 24sata

Komentari 15

  • Stenjevac 13.01.2016.

    Napravio sam produženje ugovora i promjenu tarife 28.12.2015. bez aparata, odnosno bankovna kartica ZGbanke 300.-Kn. Broj zahtjeva 35157475, tel. 098-232-352 Na stranici MOJ TELEKOM, piše da je zahtjev odobren te da je sve riješeno. Međutim tarifa nije promijenjena a naravno nije ni kartica došla na moju kućnu adresu. Pokušao sam razgovarati putem te. 0800-9000 FREE, nisam riješio, odnosno nisu mi mogli pomoći i "odpilili me". Onda sam također opet pokušao riješiti problem na Vašim stranicama putem chata. Također nisam ništa riješio. Isti dan sam radio istu stvar za još jedan drugi broj, i tamo je napravljena tarifa. Imam u kući 3 mobitela na pretplatu, maxTV, Internet, te sve još i na vikendici. Kod Vas sam pretplatnik već dvadesetak godina, a neki ugovori uskoro izlaze, te mislim da ću morati mijenjati operatera nakon toliko godina. NEZADOVOLJAN KORISNIK!!

  • Jalas 29.10.2015.

    Naucili od nase Vlade. Ukinulu carinu ali povecali trosarinu

  • lionheart 29.10.2015.

    bilo bi cudno,ako se nasi...ne budu snasli :)

Komentiraj...
Vidi sve komentare