To je to što me zanima!

Trikovi za trošak: Trgovci znaju kako izvući više novca

Koliko ste puta ušli u trgovinu i kupili samo ono po što ste došli? Nije problem u vama nego u psihologiji, i načinu na koji trgovina suptilno utječu na vaše ponašanje
Vidi originalni članak

Miris vanilije žene potiče na kupnju odjeće. Uz prodaju vina najbolje “leži” klasična glazba. A kupcima je najugodnije kupovati ako je temperatura zraka oko 19 stupnjeva. Ovo su samo neki od trikova kojima proizvođači i trgovci mame potrošače da troše više nego što su planirali jer znanstveno je dokazano da 70 posto stvari kupujemo posve neplanirano. Iako će mnogi reći da u šopingu nema neke filozofije, prava je istina da ima puno psihologije. 

Trgovine se, a da toga potrošač nije niti svjestan, pomno uređuju da bi kupac već na samom ulazu došao u kontakt sa što više proizvoda i da putem do blagajne “zaboravi” po što je zapravo došao, ali da pritom kupi što više stvari. Razmislite malo o rasporedu omiljene trgovine. Koliko se stvari “ispriječi” na putu do kruha ili mlijeka, koliko podražaja morate ignorirati i koliko puta usprkos stanju u novčaniku posrnete? Ako čak i uspješno stignete do blagajne sa štrucom kruha po koju ste ušli, kolika je vjerojatnost da ruka neće posegnuti niti za jednom od čokoladica koje mame s blagajne?

  1. Ulaz je desno jer ljudi radije hodaju suprotno od smjera kazaljke na satu 
  2. Tzv. zona kočenja:  odmah na ulazu treba smiriti kupce kako ne bi žurili i ostvarili svoj plan o planskom kupovanju
  3. Palete u prolazima kao zapreke koče kupce 
  4. Dugi regali - sprečavaju da kupci nalaze prečace i da vide više proizvoda 
  5. Kupci koji vide robu na paletama ili pod panoima na kojima piše “akcija” prije će je kupiti zbog straha da je sutra neće biti
  6. Velika pakiranja i znakovi jarkih boja upućuju na to da je određeni proizvod povoljan, no to ne mora uvijek biti tako 
  7. Što su kolica veća, kupci u njih nesvjesno stavljaju više proizvoda. Zato u nekim trgovinama niti nema košara 
  8. Mekši pod usporava kolica i tako potrošač primjećuje veći broj proizvoda
  9. Ono što se najviše kupuje nalazi se na kraju trgovine 
  10. Kombinirano postavljanje - pored špageta su gotovi umaci 
  11. Jeftini artikli se nalaze na dnu police, a skuplji u sredini 
  12. Ako jeftiniji, srednji i skuplji stoje jedan kraj drugoga, kupac će odabrati srednje skup 
  13. Velik izbor u prvoj trećini regala usporava kupca 
  14. Artikli za najmlađe su uz blagajnu 
Idi na 24sata

Komentari 5

  • Erazmo 01.10.2013.

    Moja supruga se na ulazu u šoping centar pretvara u terijera kojega je nemoguće kontrolirati.

  • audiq5 27.09.2013.

    U trgovinu se uvijek ide sit, punog želuca, tad se manje potroši i ne djeluju "trikovi" trgovaca.

  • Lacuna 26.09.2013.

    "Nije problem u vama nego u psihologiji" - ne slažem se s ovim, problem je i u jednom i u drugom. Da se radi samo o psihologiji, svi bismo iz trgovine izlazili s računima od po 1000 kn, a što se tiče onoga tko nema novca, nema te psihologije koja će mu stvoriti pare!

Komentiraj...
Vidi sve komentare