Kupio sam motornu samohodnu kosilicu. Nakon otprilike tri mjeseca korištenja, a u jamstvenom roku, motor je počeo nemirno raditi te sam se obratio trgovini s računom i jamstvom, ispričao nam je čitatelj. U trgovini su ga uputili da ode ovlaštenom serviseru s kojim mjesec dana ništa nije riješio.
- Ponovno sam se obratio trgovini i rekli su mi da ipak njima donesem kosilicu. Tamo je već dva mjeseca. Molim vas, pomozite! Kosilice nemam, a trava raste - požalio nam se. Mnogi građani nailaze na zid kad im se nešto pokvari u jamstvenom roku, a trgovci koriste njihovo neznanje pa ih šeću od servisa do servisa, ili do proizvođača, uvoznika... U Zakonu o obveznim odnosima, u članku 423., jasno piše da, ako se nešto pokvari u jamstvenom roku, trgovac je dužan to popraviti u razumnom roku (u praksi kod tehničkih proizvoda to je najčešće 45 dana) ili predati novi, ispravni proizvod. Nema li isti proizvod, dužan je vratiti novac. Ako vas trgovac uvjerava da sami morate nositi pokvarenu stvar u servis (unutar jamstvenog roka), to nije tako.
Takav trgovac krši zakon i može ga se prijaviti inspektoru u Ministarstvu gospodarstva. Trgovac je dužan o svom trošku odnijeti stvar na popravak i jednako tako je vratiti kupcu. Uglavnom, trgovac je dužan rješavati sve probleme jer je on tu robu i prodao. Također, kupac ima pravo i na naknadu štete koju je pretrpio zbog nemogućnosti korištenja kupljene stvari, i to otkad je tražio popravak ili zamjenu do trenutka kad je stvar popravljena ili zamijenjena za ispravnu. Primjerice, ako vam trgovac ne preda zamjensko vozilo za vrijeme popravka automobila, imate pravo na naknadu štete.
Jamstveni list mora dati kupcu
Trgovac je po zakonu kupcu dužan dati jamstveni list u pisanom obliku. Jamstvo, među ostalim, mora sadržavati datum do kojeg vrijedi, podatke o onome tko je jamstvo izdao...
I krivo popunjeno jamstvo je valjano
Događa se da trgovac ne popuni jamstveni list kako treba, ali to ne utječe na prava kupca u slučaju da se proizvod koji je kupio pokvari. Znači, i u tom slučaju moraju vam priznati jamstvo.
Trgovac ne smije mijenjati rok
Jamstveni rok propisuje isključivo proizvođač, a ne trgovac. Prema tome, trgovac nema pravo mijenjati propisani rok jamstva. Ako to radi, prijavite ga inspekciji pri Ministarstvu gospodarstva.
Ovo morate znati!
- Jamstvo teče od početka pri većim kvarovima na kupljenom proizvodu: Zbog manjeg popravka jamstvo se produljuje za onoliko vremena koliko kupac stvar nije koristio. Ali kad je riječ o većem kvaru pa kupac dobije novu stvar ili je na pokvarenoj stvari izvršen bitan popravak, jamstvo teče iz početka, od dana kad je stvar vraćena kupcu.
- Odgovara i za obećanu montažu: Trgovac je odgovoran ako se proizvod ne može upotrebljavati na način na koji bi trebao, kao i ako je krivo montiran (a kod prodaje je obećao montažu i obećanje je ispunio).
- Upute moraju biti pravilno napisane: Trgovac snosi odgovornost kad kupac sam montira proizvod pogrešno, ali samo u slučaju kad je u uputi za montažu (koja se dobiva uz kupljeni proizvod) nešto bilo pogrešno naznačeno.