To je to što me zanima!

Što kada trgovac pokuša naplatiti više nego što piše?

Trgovac se mora držati cijene koju je istaknuo kraj proizvoda, zakon je jasan - tvrde u inspektoratu. Ako pokuša naplatiti više, prevarantima prijete velike novčane kazne
Vidi originalni članak

Ušao sam u trgovački centar samo zato što je piletina bila na akciji. Uzeo sam nekoliko paketića, a na blagajni su mi naplatili kunu više nego što je pisalo na polici. Tako su na meni zaradili sedam kuna. Ne bih se žalio da mi se to učestalo ne događa, požalio nam se čitatelj. 

Njegov primjer nije usamljen. Mnogi su se potrošači već sreli s praksom trgovaca da na polici označe jednu cijenu, kojom namame kupca, a poslije na blagajni zaračunaju drugu. Često pod izlikom da im je u sustavu upisana ona viša. - Čemu onda služe cijene na policama? Zar sa svakim proizvodom moram trčati do blagajne da provjerim koliko košta? - pita se drugi čitatelj. 

Na forumima koji se na internetu vode o ovoj temi neki trgovci priznaju da u ovakvim situacijama uz ispriku pokušavaju naplatiti veću cijenu, no ako kupac inzistira na manjoj, onda naplate manju. No trebali bi uvijek naplatiti cijenu koja stoji na polici. Pravila su vrlo jasna. - U skladu s Pravilnikom o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere, kao i sa Zakonom o zaštiti potrošača, trgovac je obvezan ‘maloprodajnu cijenu proizvoda i usluga za potrošača istaknuti nedvosmisleno, jasno, vidljivo i čitljivo’. Trgovac se mora pridržavati toga, dakle naplatiti cijenu koja je istaknuta na navedeni način - odgovorili su nam iz Udruženja trgovaca Zagreb

Drugim riječima, ono što pročitate na polici uvijek je prava cijena. U Državnom inspektoratu nam odgovaraju da se trgovac uvijek mora držati istaknute cijene. - U slučaju da im trgovac naplaćuje veću cijenu od one istaknute na proizvodu, kupci ga trebaju upozoriti da je na proizvodu istaknuta druga cijena, a trgovac je dužan naplatiti proizvod po cijeni koja je istaknuta na propisan način - uvjeravaju nas u Državnom inspektoratu. 

Ako se trgovac toga ne pridržava, Zakon o zaštiti potrošača propisao je i novčane kazne u rasponu od 5000 do čak 100.000 kuna. Također će gospodarski inspektor trgovcu narediti vraćanje viška naplaćenog iznosa oštećenom potrošaču ako se nije pridržavao istaknutih cijena.

Kazne za trgovce koji muljaju s cijenama su do 100.000 kuna

Za naplatu više cijene od istaknute kraj proizvoda Zakon o zaštiti potrošača predviđa kazne od 10.000 do 100.000 kuna za pravnu osobu, od 10.000 do 15.000 kuna za odgovornu osobu u pravnoj osobi te od 5000 do 15.000 kuna za fizičku osobu.

Cijena pokraj naziva proizvoda

Maloprodajna cijena na polici mora biti istaknuta na oznaci na kojoj je i naziv proizvoda. Mora biti postavljena ispred, ispod ili pokraj proizvoda na prodajnome mjestu.

Samo iznimno iznad proizvoda

Cijena se iznimno može istaknuti i iznad proizvoda, uz uvjet da ne postoji mogućnost njene zamjene s maloprodajnom cijenom drugog proizvoda koji se nalazi u neposrednoj blizini.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • nejaneja 25.02.2014.

    Za gospu blaženu... oli lažete oli smo mi ovce!!! Kaki crni Državni inspektorat!! Šta to postoji od Nove godine.. pa sami ste pisali o tome!!! I šta sada??? KO vam je da te informacije???? Koja firma kada nema tega inspektorata=mogu biti samo ministarstva!! Oli je moguće da van novinari ne proviravaju uopće šta pišu??????

  • čagalj1 23.02.2014.

    e da mi je vidit ko će todoriću naplatit kaznu

  • mileva2 22.02.2014.

    a tko ce naplatit kaznu?? Kada? Ja u jednom konzumu od ljeta govorim da im je cijena jednog smokija na kasi skuplja za kunu od istaknute cijene na polici i dan danas im stoji ta ista cijena,nisu nista promjenili. Koliko li su samo ljudi prevarili na tom jednom proizvodu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare