Da biste postali vlasnik vozačke dozvole, izdvojit ćete više od 7 tisuća kuna. Do nedavno cijene autoškola bile su na razini od oko četiri tisuće kuna, dok su danas sa svim davanjima i dodatnim troškovima narasle do iznosa blizu tisuću eura odnosno preko sedam tisuća kuna. Najnižu cijenu nastavnog sata i ispita u autoškoli određuje ministarstvo unutarnjih poslova. Autoškola može odrediti cijenu nastavnog sata koliku želi s time da ne može biti manja od cijene koju je odredio ministar unutarnjih poslova.
Za nastavu iz prometnih propisa i sigurnosnih pravila morate platiti minimalno 531 kunu neovisno o koju kategoriju želite položiti, a nastavu iz upravljanja vozilom za B kategoriju ćete sveukupno platiti 4025 kuna. Na te cijene se treba još obračunati i PDV od 25 posto. Prema tome, minimalna cijena osnovnog dijela polaganja vozačkog ispita iznosi čak 5695 kuna. No, to nije sve.
Mladi vozači (do 24 god.) istodobno polaganje a i B kategoriju platit će 15.000 kuna, a stariji - 10.000.
Na ovu cijenu moraju se dodati i troškovi liječničkog uvjerenja, HAK-ovih ispita, ispita prve pomoći, ispitnog sata i brojnih državnih taksi čime prosječna cijena autoškole u Hrvatskoj raste na otprilike 7300 kuna po polazniku za B kategoriju. U drugim gradovima situacija može biti i povoljnija. Ovisi o usklađivanju cijena lokalnih autoškola.
- U Zagrebu većina autoškola ima minimalnu cijenu zbog velikog broja autoškola i velike konkurencije. U manjim mjestima s manjim brojem autoškola, autoškole između sebe usklade cijene - objasnio nam je Darko Petravić, vlasnik stranice instruktor-voznje.com.hr. Pregledom cjenika možemo ustvrditi kako su među povoljnijim školama u Hrvatskoj one iz Zagreba i Rijeke dok su cijene relativno više u Osijeku, Zadru, Splitu te Karlovcu. Na kraju svega ćete još MUP-u platiti 186 kuna za izdavanje vozačke dozvole.
No zašto je cijena dobivanja vozačke dozvole u Hrvatskoj tako visoka? Odgovornost leži u visokim minimalnim standardima koje je propisao zakonodavac. - Minimalni kriteriji su u Hrvatskoj rigorozni. Prilagođavamo se standardima Europske unije no kupovna moć građana je niska. Problem predstavlja i činjenica da zakonodavac često mijenja propise, kao da ih testira u praksi - zaključuje Bojan Dmitrović, predavač u osječkoj autoškoli Blic te dodaje - Propisi bi se prije donošenja trebali uskladiti sa situacijom i stručnjacima na terenu, odnosno s ljudima iz instruktorske struke koji znaju kako propisi funkcioniraju u praksi - zaključuje Dmitrović.
U Hrvatskoj tri puta više cijene nego u Poljskoj
Iako ćete često čuti kako su cijene naših autoškola među nižima u Europi - to nije istina. Tako se cijene autoškola u Poljskoj kreću od 900 do 1400 zlota, odnosno od 1600 do 2500 kuna. U tu cijenu je uključen i ispit prve pomoći, što u Hrvatskoj nije slučaj.
Pad na ispitu = Dodatni trošak
Zakonski imate pravo 5 puta pristupati polaganju ispita iz Prometnih i sigurnosnih pravila. Ako ne uspijete položiti, nakon petog pada morate ponovo odslušati predavanja.
Nema najava poskupljenja
- Iako među polaznicima kolaju informacije o budućim poskupljenjima - to su samo nagađanja. Nikakvih pokazatelja ili informacija o mogućim poskupljenjima nema - rekao je Petravić.