Pitanje: Novu jaknu sam oprala kako je pisalo na etiketi. Poliester se zgrudao. U trgovini priznaju reklamaciju, no ne žele vratiti novac jer sam platila na rate. Kažu da im je to problem jer kod plaćanja karticom plaćaju proviziju.
Na pitanje čitateljice odgovara odvjetnica Dijana Kladar.
Odgovor: Trgovac je, sukladno Zakonu o zaštiti potrošača i Zakona o obveznim odnosima, dužan potrošaču omogućiti ostvarenje prava koja ima temeljem odgovornosti trgovca za materijalne nedostatke na proizvodu, bez obzira na način na koji je proizvod plaćen, je li to u gotovini ili na rate. Potrošač nikako ne može biti uskraćen za svoje pravo jer je proizvod platio kreditnom karticom, obročno. Ako trgovac priznaje nedostatak na proizvodu, ali ne želi predati drugi ispravan proizvod ili izvršiti povrat novca, potrošač se može obratiti nadležnoj inspekciji. U ovom slučaju to je inspektor unutar Ministarstva gospodarstva.