Iako je prije nekoliko mjeseci na snagu stupio Zakon o zaštiti potrošača, po kojem tvrtke ne smiju naplaćivati slanje opomena, građani i dalje primaju “obavijesti”, koje ih stoje od 20-ak do 200-tinjak kuna. Opomene stižu i tvrtkama, najčešće od banaka, teleoperatera ili pružatelja kabelskih usluga. No promjenom imena nisu zaobišli zakon. Građani te opomene ili obavijesti ne moraju platiti.
- Građani moraju platiti nesporni dio računa i napisati prigovor za sporni dio, odnosno ‘troškove opomene’, i to poslati tvrtki koja od njih traži da to plate. Kopiju originalnog računa i prigovora neka pošalju Državnom inspektoratu - kaže Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača. U Državnom inspektoratu potvrdili su nam kako su već primili prijave građana te da ih rješavaju po mjesnim ispostavama, u kojima je prijavljena tvrtka koja ih šalje.
- Građani mogu i dalje prijaviti svaku opomenu koju su dobili, a mi ćemo ih obavijestiti o ishodu inspekcije - kažu u Državnom inspektoratu. Ako nađu nepravilnosti, pošiljatelji opomene kažnjeni su prema zakonu.
Opomene dobivaju i pravne osobe. - Ni pravne osobe ne moraju platiti opomenu. Na njih se ne odnosi Zakon o zaštiti potrošača nego Zakon o obveznim odnosima, u kojem nigdje nije propisano da moraju platiti troškove opomene - kaže Lončar.
Što kada dobijete "obavijest"?
1. Platite nesporni dio računa (dug) i kopirajte račun.
2. Pošaljite prigovor tvrtki koja vam je naplatila trošak.
3. Državnom inspektoratu pošaljite kopiju računa i prigovor.