U slučaju kvara u jamstvenom roku trgovci često šalju kupca da nosi pokvareni proizvod na servis. To se dogodilo i našem čitatelju kad je kupio akumulator. - Kupio sam akumulator koji bi trebao imati dvogodišnje jamstvo. Problemi su počeli s dolaskom hladnijeg vremena. Obratio sam se trgovini u kojoj sam ga kupio, a oni su me uputili ovlaštenom servisu. Tamo su mi rekli da više ne rade servis tih akumulatora te da se obratim tvorničkom servisu - kaže čitatelj.
Dodaje da ga u tvorničkom servisu uvjeravaju da je problem u njegovu vozilu, a ne u akumulatoru. Zbog toga je testirao akumulator kod stručnjaka i poslao nam rezultate - akumulator je neispravan. - Trgovac je dužan primiti proizvod sve dok traje jamstveni rok - napominje Igor Vujović iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske i nastavlja da je trgovac dužan odnijeti proizvod do mjesta na kojem se treba popraviti.
Događa se da servis prizna da ne može popraviti uređaj ili ga ne popravi u razumnom roku, što bi bilo 45 dana. Tada kupac ima pravo dobiti drugi ili povrat novca. Također, trgovac je dužan tijekom popravka dati zamjenski uređaj na korištenje. - Sve vrijeme dok je uređaj na popravku, jamstvo se produžuje, ako u jamstvenom listu nije drugačije naznačeno - dodaje Vujović. U trgovini u kojoj je naš čitatelj kupio akumulator kažu da će mu ga zamijeniti i vratit će mu novac koji je dao za testiranje akumulatora, samo da donese dokaz o tome.
Kupac ima pravo na naknadu štete zbog kvara
Na internetskoj stranici Ministarstva gospodarstva piše da “kupac ima pravo na naknadu štete koju je pretrpio jer je bio lišen uporabe stvari od trenutka traženja popravka ili zamjene do njihova izvršenja”. Ako je na proizvodu zamijenjen ili bitno popravljen neki dio, jamstveni se rok produžuje za onoliko koliko je trajao popravak.