Valentino je preko portala za trgovinu kupio perilicu za rublje. No stigla je neispravna. Za Valentina je to značilo borbu za njegova prava. - Zvao sam servis proizvođača i slučajno saznao da su perilicu na portalu prodali nekom prije mene te da je zbog greške vraćena - ispričao je Valentino. Pita se što da radi te tko je odgovoran.
U Potrošačkom forumu kažu da je trgovac, odnosno portal odgovoran te da se njima treba žaliti jer je s njima u imovinskopravnom odnosu. - Kupac može, ako stvar nije ispravna, tražiti od prodavatelja i od proizvođača da stvar popravi ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar. Mi uvijek savjetujemo da to bude prodavatelj jer bi on trebao biti posrednik i između kupca i servisa, tim više što je proizvod baš kod njega kupljen i on za taj proizvod neposredno snosi odgovornost - objasnila je mag. iur. Dunja Mak iz Potrošačkog foruma. Često nam se javljaju čitatelji s problemima sa servisima. Zakon kaže da servis mora biti gotov u razumnom roku, no ne i koliko taj rok iznosi. - U savjetovalištu smatramo da bi to za mobitel bilo do dva tjedna. Premaši li servis takav rok, savjetujemo kupcu da se prodavatelju obrati pisanim prigovorom i zahtijeva novi uređaj - objašnjava dalje Mak i dodaje da se i u njihovoj udruzi javlja puno potrošača kojima se mobiteli šalju i po tri, četiri ili pet puta na servise.
Kupci su tada lišeni uređaja, a servisi uporno ne žele izdati potvrdu da se uređaj očito ne može popraviti. Mak dalje savjetuje da, kad imaju ugovornu obvezu, a mobitel je dugo na servisu, od operatera u skladu s člankom 410. Zakona o obveznim odnosima traže smanjenje iznosa računa za razdoblje bez mobitela i kad nisu koristili uslugu. Naravno, to je moguće pod uvjetom da od servisa nisu dobili neki zamjenski mobitel. Također, trgovci i serviseri ne smiju vas tražiti da o svom trošku pošaljete neispravni uređaj na popravak jer je to njihova dužnost. A popravljeni vam o svom trošku moraju i vratiti.
Ekupi: Žao nam je. Greškom smo prodali pokvarenu perilicu
Valentino je perilicu naručio preko portala Ekupi. Izgorjela joj je instalacija zbog čega ju je prijašnji vlasnik vratio. Valentino je bio uporan i uspio dobiti novac nazad. U Ekupi rekli su da se dogodila zamjena pri isporuci perilice. - Gospodinu je greškom poslana pošiljka namijenjena servisu Gorenje, a u servis je poslana pošiljka s perilicom namijenjena njemu, o čemu smo i obavijestili kupca te mu ponudili zamjenu ili povrat novca - objasnili su na portalu te se ispričali.