To je to što me zanima!

Mačak u vreći: Tek 0,3 posto višanja u kremi od - višanja

Na mliječnom napitku je nacrtan lješnjak, a ima ga 0,7 posto. Puno je proizvoda čija ambalaža sugerira jedno, a no za pravu istinu valja detaljno proučiti deklaraciju
Vidi originalni članak

U ribljim štapićima ima samo 22 posto ribe, u plodovima mora uglavnom su surimi štapići, koji od mora imaju tek aromu rakovice, a u ledenom čaju od breskve nema čak ni arome breskve. Umjesto toga ima 0,36 posto šipka.

Tržište je preplavljeno proizvodima koji nazivom i ambalažom sugeriraju jedno, a tek popis na deklaraciji otkriva pravu istinu.

- Kupila sam sok od borovnice i išla pogledati koliko borovnice zaista ima. Nisam očekivala da je ima puno, ali sam se prenerazila kad sam vidjela da borovnice ima samo 0,7 posto - ispričala nam je čitateljica.

I sami smo se u našoj rubrici susretali s petit beurre keksima, koji su ime dobili po maslacu, a sadrže jeftiniji i nezdraviji margarin. U voćnim jogurtima voća ima samo u tragovima, a kolačići koji izgledaju kao medenjaci i na polici u prodavaonici stoje pokraj medenjaka - nemaju meda. No proizvođači su zakon zaobišli tako što u nazivu nisu ni spomenuli med. I ovaj put nasumice smo kupili pet proizvoda na čijim ambalažama slike i nazivi ostavljaju dojam da je riječ o proizvodima koji obiluju voćem.

Na bočici Zottova mliječnog napitka su nacrtani lješnjak i kockica čokolade. I na deklaraciji piše da je riječ od napitku od čokolade i lješnjaka. Čokoladnog praha ima samo 0,9 posto, a pasta od lješnjaka čini 0,7 posto proizvoda. “Voćni” bomboni od višnje imaju 0,3 posto voćnog soka u prahu.

Boju višnje zahvaljuju kukcima od kojih se inače u industriji pravi crvena boja. Bomboni imaju i oko šest posto vrhnja, a bijeli dio je tako svijetao od boje iz željezne rude. Ono što u industrijskim proizvodima često glumi voće su pojačivači okusa i bojila.

- Oni služe da se maskira nedostatak pravog okusa. Europski propisi o deklariranju prehrambenih proizvoda se redovito usavršavaju, a nutricionisti potrošačima stalno skreću pažnju na čitanje deklaracija jer često ono što piše u nazivu ili što vidimo na slici nema previše veze sa sadržajem samog proizvoda - objašnjava naša nutricionistica Jasna Ćerić i dodaje da se to najčešće događa s voće, kakaom, lješnjacima, bademima, čije se slike nalaze na deklaraciji, a njihov okus glume šećer i arome.

Često ni šećer nije šećer. Umjesto njega koristi se glukozno-fruktozni sirup. Riječ je o sirupu koji se radi iz kukuruza i jeftinija je sirovina od šećera, zbog čega ga proizvođači obožavaju.  

Ovo je način da se kupcima proda mačak u vreći

Ako ambalaža navodi potrošača na jedan zaključak, a stvarni sastav je drukčiji, to je kršenje Zakona o zaštiti potrošača jer se radi o zavaravajućoj poslovnoj praksi i pokušaju da se kupcima proda mačka u vreći, tvrdi Ilija Rkman iz društva Potrošač.     

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Hrvoje Horvat 28.02.2015.

    boli me ona stvar ja samo lupam po badelovom konjaku, a tu nema sigurno višnje

Komentiraj...
Vidi sve komentare