Pitanje: Preko telefona sam pristala na proizvod koji su mi nudili. To sam dobila kao poklon, ali sam morala platiti dostavu. Kad mi je dostavljač dovezao taj „poklon“ odustala sam i nisam platila i preuzela taj paket. Tada je dostavljač rekao da je telefonski razgovor snimljen i da ću sad naknadno dobiti račun i kako moram platiti dostavu bez obzira na to što nisam preuzela paket. Agentica me je zvala sa skrivenog broja, te sada nemam njihov broj. Smiju li mi poslati sad račun i naplatiti dostavu? Moram li ga platiti ako sam odustala?
Na pitanje čitateljice odgovorio je Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Odgovor: Prema Zakonu o zaštiti potrošača sklapanje ugovora ili prodaja putem sredstava daljinske komunikacije obvezuje trgovca da pošalje potrošaču prethodnu obavijest prema članku 43. zakona i potvrdu prethodne obavijesti prema članku 44. navedenog zakona.
Potrošač može odustati u roku 7 dana bez ikakvih posljedica što je i čitateljica napravila. Trebala bi prijaviti inspekciji Ministarstva gospodarstva trgovca koji nije poslao prethodne obavijesti. Često je u ovakvim slučajevima poštarina skuplja od proizvoda koji se poklanja te bi stoga potrošači trebali biti pažljivi jer im nitko ne daje ništa besplatno.