Pitanje: Nama i u susjednim stanovima pokvario se hladnjak zbog strujnoga kruga, a meni je otišao i televizor. Što nam je činiti i kako možemo dokazati da je Elektra kriva?
Na pitanje čitatelja odgovara Nenad Kurtović iz Saveza udruga za zaštitu potrošača.
Odgovor: Kupac ima pravo na naknadu štete od HEP-a u ovim slučajevima: Ako mu je bez opravdanog razloga obustavljena opskrba električnom energijom i ako je nastala šteta na uređajima kupca uzrokovana namjernom ili grubom nepažnjom operatora distribucijskog (ili prijenosnog) sustava. U ovom drugom slučaju isto je regulirano člankom 115. stavak. 4 Općih uvjeta za opskrbu električnom energijom. Problem dokaza da se dogodila namjerna ili gruba nepažnja je na kupcu, tako da već sama ta činjenica kupcu otežava situaciju jer bez pune suradnje od strane HEP-a (da sam prizna eventualnu grešku) ili bez kvalitetnog nalaza ovlaštenog vještaka teško je očekivati uspjeh u rješavanju ovakvog prigovora.