Nikad kraja. Taman kad pomislim sad će film napokon početi, da su sve najave za nove filmove završene, oni krenu s reklamama oglašivača, kazala nam je djevojka iz Zagreba koja je u Cinestaru već nervozno pogledavala na sat.
Projekcija filma kasni 15 minuta?
Mnogi građani, vođeni iskustvom, u kina namjerno kasne 15-ak minuta. Mi smo došli na vrijeme i ponijeli štopericu. Otišli smo na triler “Gravitacija”, koji je počinjao u 18.50 sati. Štoperica je radila i radila. Već smo i sami pomislili gdje je kraj. Izmjerili smo gotovo 16 minuta. Repertoar je bio od najava novih filmova, reklama za rješavanje zdravstvenih tegoba do onih nad kojima se čovjek može i zamisliti.
Jedna takva pojavila se prije početka filma. Na ekranu je iskočio natpis “moron” što na engleskom znači idiot. Nakon četvrtine sata gledanja reklama tako smo se i osjećali. Bombardiranje reklamama počinje već od ulaza. Ima ih posvuda, na ulaznicama, na plazmama i plakatima, na kokicama, na podlošcima za novac kraj blagajni, čak i na sjedalima i dječjim sjedalicama u dvorani.
Zanimalo nas je radi li se to sve po zakonu, s obzirom na to da ulaznice baš i nisu jeftine.
Pritužbi baš i nema?
U Cinestaru kažu da nema takvih pritužbi. - Mislimo da se u ovom slučaju radi o subjektivnom osjećaju posjetitelja s obzirom na to da reklamni/komercijalni blok traje maksimalno 3-4 minute - tvrdi voditeljica marketinga Mia Pećina i dodaje da se drugi dio reklamnog bloka odnosi na najavu novih kinohitova, a treći na pogodnosti za gledatelje. A taj, treći dio ne traje dulje od dvije minute.
Zanimljivo je kako Cinestar ima 12 multipleksa i godišnje ih posjeti oko 4,5 mil. građana. Reklamiranje na platnu prije svih projekcija (osim matineja) u svim dvoranama Cinestara Zagreb u Branimir centru stoji 29.400 kuna. Oglašivači za to dobiju 30 sekundi emitiranja za sedam dana.
Posjet kinu je vaš izbor
- Zakon ne propisuje da kina ne smiju imati toliko reklama. Oni su privatni davatelji usluga i od toga se financiraju. Ta usluga nije nikome nametnuta, odnosno, građani sami pristaju ići u kino - objašnjava Igor Vujović iz Potrošača.