U kiosku sam kupio mobitel. Nije bio skup, no pokvario se već za dva tjedna. Kad sam posegnuo za kutijom, shvatio sam da nisam dobio jamstveni list. Smijem li ga onda reklamirati?
Zbog ovog problema čitatelji nam se često obraćaju. Odgovor je da možete vratiti mobitel i ako za njega niste dobili jamstveni list. Naime, zakonom je propisan rok od dvije godine, u kojem trgovac odgovara za materijalni nedostatak na kupljenom proizvodu.
Trgovac ili proizvođač mogu dati pisano jamstvo ili ga mogu produljiti kao dio dobre poslovne prakse, ali bez obzira učine li oni to ili ne, minimalan rok za reklamaciju je dvije godine. No kupcima uvijek treba savjetovati da čuvaju sve račune, najmanje dvije godine, jer je račun dokaz o kupnji.
Također, u Ministarstvu gospodarstva upozoravaju kako se kupcima znalo dogoditi da im u prodavaonici u kojoj žele nešto reklamirati kažu “da su oni to samo prodali” te da se kupac mora obratiti ovlaštenom servisu. To je nešto što ne smiju raditi jer unutar te dvije godine samo trgovac odgovara za materijalne nedostatke.
Popravak u tom roku ne smije stvarati nikakve dodatne troškove potrošaču, što znači i da trošak nošenja proizvoda na servis snosi trgovac. Odgovornost za nedostatak produljuje se onoliko koliko je proizvod bio na servisu.