Korisnik u svakom trenutku ima pravo raskinuti ugovor, podsjetili su u HAKOM-u nakon učestalih upita koji im potrošači šalju.
Savjetuju i da kada odlučite raskinuti ugovor provjerite s operaterom
način podnošenja zahtjeva. Podsjećaju i na neke situacije kad po zakonu
imate pravo na raskid. Jedna od njih je kada operater ne može isporučiti
uslugu.
- Ako ste, naprimjer, predali zahtjev za preseljenje usluge na novu
lokaciju, a operater ne može isporučiti uslugu, imate pravo na raskid -
kažu u HAKOM-u. Objašnjavaju da ako ste potpisali ugovor uz ugovornu
obvezu, možete prijevremeno tražiti raskid, ali u tom slučaju morate
platiti naknadu. No potrošač tada plaća najpovoljniju naknadu. To su ili
preostale mjesečne naknade ili iznos ostvarenih popusta na proizvode ili
usluge.
- Ako operater izmijeni opće uvjete poslovanja, uvjete korištenja ili
cjenik, korisnik može raskinuti ugovor bez plaćanja naknade u roku od 30
dana od dana objave tih izmjena - podsjetili su u HAKOM-u.
Nakon što je Vlada prošle godine najavila povećanje nekih naknada za
operatere, oni su automatski najavili i veće cijene usluga. Tada se
oglasio HAKOM i rekao da bi takva promjena cijena bila izmjena
pretplatničkih ugovora te da korisnici ugovor mogu raskinuti za 30 dana.