Pitanje: Kupio sam laptop, no pokvario se. Još je pod garancijom, ali je trgovina u kojoj sam ga kupio zatvorena. Što sad mogu napraviti?
Odgovor: Kad se za vrijeme jamstva prodavaonica zatvori, više je mogućnosti za ostvarivanje prava, kažu u Državnom inspektoratu. Ako je jamstvo dao uvoznik ili proizvođač, a ne trgovac, potrošač prava ostvaruje kod davatelja jamstva. Ako je davatelj jamstva proglasio stečaj, a ima univerzalnog pravnog sljednika, tada popravak tražite kod sljednika. No potrošač mora vidjeti poklapaju li se jamstva s preuzetim obvezama sljednika ako je sljednik samo djelomičan. Ako je tvrtka u stečaju s preustrojem, potrošač prava ostvaruje kod te tvrtke.
Potrošači koji su kupili proizvod za koji je jamstvo izdala tvrtka koja je otišla u stečaj bez pravnog sljednika ili preustroja mogu podnijeti zahtjev za naknadu štete iz stečajne mase tvrtke, što nužno ne znači i da će svoje pravo ostvariti.