Novo istraživanje* Europske komisije je pokazalo da većina Hrvata (61%) smatra da operatori pokretnih telefonskih mreža i telekomunikacijske tvrtke ne poštuju njihova potrošačka prava, te da velik dio potrošača (63%) ne zna koja su njihova potrošačka prava prilikom potpisivanja ugovora za novi paket za mobitel na ulici koji kasnije žele otkazati.
U sklopu aktivnosti unutar informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!", grafiteri iz skupine Pimp my Pump su oslikali grafit na temu potrošačkih prava u telekomunikacijama te su pozvali potrošače da na njemu ostave otiske dlanova ako žele biti informirani po pitanju svojih prava. U videu možete pogledati kakve su bile reakcije potrošača (link).
Igor Vujović, predsjednik Udruge Potrošač tom prilikom je izjavio: "Ovakve akcije odlična su prilika da potrošače na kreativan i interaktivan način pozovemo da budu aktivni i da upoznaju svoja potrošačka prava jer je to prvi korak u rješavanju problema. Na događanju smo potrošačima predstavili web stranicu http://www.prava-potrosaca.hr gdje mogu pronaći velik broj korisnih informacija i broj telefona 072 414 414 na koji se potrošači mogu javiti ako naiđu na problem po pitanju telekomunikacijskih usluga i dobiti konkretan savjet. Najvažniji savjet svim potrošačima je da ne potpisuju ništa što sasvim ne razumiju, jer se često događa da su neke ponude manje povoljne kada se detaljnije razmotre te da mogu podnijeti pisani prigovor svojem operateru u roku od 30 dana ako zaprime neobično visok račun."
Više informacija o potrošačkim pravima po pitanju telekomunikacija možete pronaći ovdje.
Više o kampanji "Potrošači, upoznajte svoja prava!" možete pronaći ovdje.
*Istraživanje provedeno od strane Europske komisije na reprezentativnom uzorku hrvatskih građana od 21-45 godina, korištenjem metodologije Eurobarometar studije. Istraživanje će biti objavljeno tijekom srpnja 2015.