To je to što me zanima!

Znate li kako treba izgledati uspješna poslovna žena?

Danira Orešić, vlasnica PR agencije Laurus dan, zahvaljujući velikom iskustvu u modnim kampanjama otkrila nam je što u svome ormaru mora imati poslovna žena
Vidi originalni članak

Za uspjeh u poslu prvenstveno su važne vještine, znanja i profesionalne kompetencije koje pojedinac ima. No, isto tako važan je i dojam koji ostavljamo u komunikaciji s našim poslovnim partnerima i suradnicima. 

Upravo o  važnosti prvog dojma kojega najčešće stvaramo u prvih nekoliko sekundi na temelju fizičkog izgleda, držanja, odjeće i frizure finalisticama natječaja ''Od nezaposlene do zaposlene'' govorila je Danira Orešić, vlasnica PR agencije Laurus dan, koja je između ostalog i diplomirani modni dizajner i stoga ima veliko iskustvo u produkciji i osmišljavanju modnih kampanja i editorijalaNjezine suradnice stručnjakinje za ljepotu, make up artistica Kristina Atletić i trenerica za tvrtku Paul Mitcherll Zrinka Žaja finalisticama su sukladno njihovom vlastitom modnom izričaju prilagodile šminku i frizure

 Klasična uredska moda ne vrijedi za sve poslove

''Ne samo da će ljudi koje upoznajemo i  na osnovu našeg izgleda stvoriti sliku o nama, nego će to zasigurno utjecati na njihovo cjelokupno ophođenje. Važno znati odabrati pravu poslovnu odjeću, voditi računa o držanju, ne samo zbog dojma kojeg ostavljamo nego prvenstveno i zbog samopouzdanja koje će nam pomoći da ostvarimo svoje poslovne ciljeve'', započela je Danira svoje predavanje.

Iako smo svjesni da se pravila poslovnog odijevanja mijenjaju, ipak ne smijemo zaboraviti na ona temeljna. ''Uvijek postoje granice i svatko bi trebao znati što točno podrazumijeva pojam casual. Odjeća, frizura, make up i svi detalji, moraju biti zaokružena priča jer je sve dio brenda, a brend smo i mi, pojedinci te to ostavlja dojam na ljude koje susrećemo u privatnom ili poslovnom svijetu.'' Iako je uredska moda klasična, Danira tvrdi kako to ipak ne vrijedi za sve poslove. ''Odjeća, osim što predstavlja osobu koja je nosi, predstavlja i tvrtku u kojoj ona radi pa je stoga važno voditi računa o tome što svojom pojavnošću želimo komunicirati. Dodaje kako bismo mogli reći da danas postoje četiri osnovne kategorije odijevanja za radno mjesto, a to su:

  • bussiness profesional, 
  • bussiness casual, 
  • smart casual i 
  • casual.

Od jednostavnosti do ekstravagancije

Tijekom godina, pravila odijevanja u poslovnom svijetu znatno su se mijenjala. ''Odjevna kombinacija žena 1940-ih godina trebala je biti jednostavna i elegantna, dok je nova karakteristika odijevanja 50-ih, kada je moda krenula u smjeru ekstravagancije, bila i ženstvenost'', pojasnila je Danira razvoj mode.

Povećanjem broja žena u poslovnom svijetu, 60-ih je došlo do prijelaza na funkcionalnu poslovnu modu kada su se nosila pastelna odijela u kombinaciji s kaputom. ''Poslovna moda 70-ih godina postaje mirnija, 80-ih su ženska odijela krojena poput muških, dok su temelj svake poslovne kombinacije 90-ih činile hlače i sakoi iste boje, suknje do koljena te čak i traperice. Novo stoljeće donosi podjele, a sve manje tvrtki ima standardna pravila poslovnog odijevanja.''

Što mora sadržavati svaki ormar poslovne žene?

Kada je u pitanju odijevanje, glavni cilj svake poslovne žene, smatra Danira, jest da uvijek odaje dojam kompletne i profesionalne osobe, neovisno o tome kojim se poslom bavi. ''Svaka žena, da bi njezin poslovni izgled bio potpun, trebala bi u svome ormaru imati bijelu košulju, baloner, savršene hlače, kardigan, odnosno finu vesticu uz bijelu košulju te odgovarajuće crne cipele, primjerice balerinke.''

Danira tvrdi kako klasično odijevanje u tvrtkama, bankama i uredima uvijek podrazumijeva ženski kostim i hlače klasičnog kroja, bluze, haljine i košulje, različitih izreza oko vrata te glatke hulahopke bez ikakvih dezena. ''Za ležerni stil odijevanja dopuštene su dolčevite, majice dugih rukava, džemperi na V-izrez, sužene košulje te tamne traperice klasičnog kroja.'' Kako se kod poslovnog izgleda obraća pažnja na sve, važno je da pazite i na odabir detalja koji osvježavaju i zaokružuju modnu cjelinu poput marame, sata, rukavica, sunčanih naočala i torbe. 

Poslovni make-up i frizura

Kada je riječ o poslovnom make upu, ovdje također vrijedi pravilo koje smo svi tisuću puta čuli, ali vrijedi ponoviti opet - manje je više. ''Način šminkanja uvijek treba prilagoditi svojoj dobi, a kod svakog dobrog make up-a riječ je prekrivanju, a ne naglašavanju.  Dobra make up torbica trebala bi imati tekući puder i korektor prilagođen vašem tenu, puder u prahu ili kamenu, rumenilo, sjajilo te maskaru'', tvrdi Danira te dodaje kako je za usne najbolje koristiti olovku u njihovoj prirodnoj boji.

''Za poslovnu frizuru najbitnije je da je kosa čista, uredna i počešljana te da nije preduga .Što smo stariji, boja kose trebala bi pratiti boju tena. Dakle, može biti toplija i svjetlija nego u mlađim godinama. Možete je nositi u repu ili opuštenoj punđi koja uvijek djeluje elegantno i poslovno.''  Upravo u sklopu završnog predavanja o izgledu uspješne poslove žene, Danira je pozvala svoje suradnice stručnjakinje za ljepotu, make up artisticu Kristinu Atletićtrenericu za tvrtku Paul Mitcherll Zrinku Žaju koje su  prilagodile šminku i frizure finalistica projekta njihovom vlastitom modnom izričaju. 

''Prilikom poslovnog odijevanja važno da uvijek izgledamo elegantno i profesionalno, da se pritom dobro osjećamo, zračimo samopouzdanjem te da svojom komunikacijom ostavljamo pozitivan dojam na osobe koje susrećemo u poslovnoj i privatnoj okolini'', zaključila je Danira.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • user_105498 03.04.2013.

    Treba još samo dodati da primanja moraju biti prilagođena da se sve to može održavati ,a ne da koriste samo za korištenje u svrhu poslovnog imiđa,jer malo žena koje si to svojim primanjima mogu priuštiti,sve se bojim da se i u poslovniom svijetu ne pojave "modni mački"

Komentiraj...
Vidi sve komentare