To je to što me zanima!

Želite iskočiti iz prosjeka? Važno je imati jasnu viziju!

Svi volimo težiti uspjehu, iako je do njega ponekad teško doći. Martina Kvarantan, trenerica neurolingvističkog programiranja, pojasnila je zašto je važno imati viziju
Vidi originalni članak

Jedna od edukativnih radionica namijenjena finalisticama projekta ''Od nezaposlene do zaposlene'' bavi se upravo temom koja je iznimno bitna za svakoga tko odluči pokrenuti svoj posao – kako doći do svoga cilja? Naime, avantura vrtoglavog puta prema uspjehu nije nimalo lagan zadatak, pa je zato bitno dobro uravnotežiti svoje želje, mogućnosti i sposobnosti.  

Glavne teme interaktivne radionice Piramida uspjeha stoga su bile upravo vizija, cilj i okolina. ''Sam pojam piramide uspjeha podrazumijeva da postoje različite određene razlike kod ljudi koji postižu uspjeh. Te razlike mogu biti u njihovom načinu razmišljanja, o sortiranju prioriteta i slično. Važno je da svatko odredi svoju viziju i zašto radi to što radi, što ujedno automatski utječe i na motivaciju'', rekla je Martina Kvarantan, trenerica neurolingvističkog programiranja, vlasnica tvrtke Znatiželja te voditeljica radionice.

Od spiritualnosti do vizije

Po takvom principu sortiranja prioriteta funkcionira teorijski model čiji kreatori su Gregory Bateson i Robert Dilts, koji su podijelili razine kroz koje bi svatko od nas trebao proći kako bi postigao svoj cilj. ''Njihova piramida govori o tome kako se mijenjamo i kako učimo. Kada je osoba kompletna, zna što je važno, zna kako razmišljati, kako se ponašati te koji su to faktori u njezinoj okolini koji utječu na razmišljanje'', rekla je Martina. 

Kategorije u koje su njih dvojica podijelili klasični model piramide uspjeha dijeli se na spiritualnost, identitet, vrijednost i uvjerenja, sposobnosti, ponašanje te okolinu. Na samom vrhu takvog putovanja uvijek se nalazi vizija. ''Kada imate viziju i znate što želite, automatski možete određivati ciljeve. To je upravo ono što sam s finalisticama radila na predavanju – bilo nam je bitno da odredimo viziju njihove buduće tvrtke, gdje se vide u cijeloj priči te da iz toga definiraju korake koji će ih dovesti do vizije i poticanja na daljnje akcije.''

Kako učinkovito razmišljati i osvijestiti prioritete? 

Upravo vizija odgovara na pitanje kako želite živjeti te na koji način želite doprinijeti društvu svojim poslom, ali i privatno. Martina je to pojasnila veoma slikovitim primjerom.  ''Ako vam crna mačka prijeđe preko ceste dok trebate njome proći, cijeli dan ćete biti nesretni jer je to narodni znak loše sreće. I ako preuzmete takav način razmišljanja, cijeli dan ćete biti nervozni.'' Drugim riječima, piramida uspjeha će vas u slučaju nekog problema potaknuti na razmišljanje o tome kako te zadatke riješiti, kako dovoljno učinkovito razmišljati te osvijestiti prioritete

''To je ono što su finalistice napravile. Odlučno su rekle ''ja više neću biti na burzi, idem se prijaviti na natječaj''. I uspjele su napraviti promjenu.'' Upravo stoga na piramidu uspjeha treba gledati kao na malu kutijicu s alatima koja govori kako odabrati nešto čime bismo ostvarili zacrtani cilj. 

Jedan od pojmova koji se pritom ističe jest svakako osobina izvrsnosti, odnosno pojam ''izvan vrste'' koji pojašnjava kako u svakome od nas postoji nešto što nas izdvaja od drugih. Martina ističe kako je stoga važno krenuti u svaki novi dan s pitanjem ''što ću danas napraviti kako bih malo iskočio izvan prosjeka?''. ''Izvrsnost znači koristiti ono što imamo i odabrati aktivnost na koju ćemo se fokusirati'', dodala je.

Vizija kao preduvjet uspjeha

Važnost vizije Martina je sumirala na preduvjet uspjeha te je to potkrijepila zanimljivim primjerom istraživanja provedenom na sveučilištu Harvard

''Stručnjaci su pedesetih godina među studentima napravili istraživanje. Pitali su ih znaju li što žele u životu te zapisuju li svoje ciljeve na papir. Samo 3 posto njih je odgovorilo potvrdno, dok je 13 posto izjavilo kako znaju što žele, ali ne zapisuju ciljeve. Dvadeset godina kasnije stručnjaci su mjerili uspješnost tih studenata. Kao faktor mjere uzeli su financijsku uspješnost te se pokazalo kako onih 3 posto zarađuje više od ostalih zajedno.'' Poanta ove priče jest kako je važno formirati ideju i konačan cilj kako bismo usmjeravanjem na vlastitu viziju, na razmišljanje i donošenje odluka do njega mogli i doći.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare