Bez obzira jeste li nedavno zaposlili novoga zaposlenika ili imate dugogodišnjeg iskustva s takvima, sigurno ste se puno puta našli u situaciji gdje ljudi ne rade ono što trebaju. Primjećujete da su izgubljeni ili jednostavno lijeni. Više vremena provode na društvenim mrežama nego u obavljanju poslova za koje su plaćeni. Donosimo vam pet mogućih razloga zbog kojih ljudi izbjegavaju vlastite dužnosti te savjete za poslodavce koje bi im mogli pomoći u rješavanju istih.
1. Loše navike je teško promijeniti
Ako primijetite da se vaš zaposlenik ne zna sam kontrolirati, spriječite mu pristup određenim stranicama na internetu kako vrijeme ne bi trošio uzalud. Bolje uvesti zabranu na određene stranice, nego preodgajati vašeg zaposlenika.
2. Osoba krivo shvaća narav i opseg njezina rada
Može se dogoditi da se zaposlenik boji pitati poslodavca koje su njegove stvarne zadaće. Nije nevjerojatno da mu kolege diktiraju prioritete iako bi zaposleniku fokus trebao biti na točno određenim ciljevima.
Potrebno je da poslodavac definira očekivanja za tu poziciju te po potrebi ažurira opis radnog mjesta. Savjet poslodavcima je da osposobe zaposlenika kako ne bi morali trajno intervenirati.
3. Osoba ne zna raspoznati ni razdvojiti važno od nevažnoga
Ako je osoba pretrpana poslom polako gubi osjećaj za bitno. Potrebno je educirati osobu po pitanju njezinih zadaća kako bi joj se pomoglo donositi teške odluke.
4. Ne vjeruje procjeni poslodavca
Zaposlenik misli da se smjernice poslodavca temelje na krivim uporištima te stalno zanemaruje upute nastavljajući svojim putem. Potrebno je pojasniti vaše područje utjecaja i dati zaposleniku povratnu informaciju o efikasnosti u poslu. Postavite objektivne ciljeve koji su izvedivi.
5. Posao je prekompliciran
Raspored je toliko zgusnut da osoba ne zna što bi prije napravila. Bilo bi poželjno da poslodavac rastereti zaposlenika na način da svakodnevne zadatke podijeli na ostale zaposlenike.
Uspješnost svake donesene odluke je najčešće ovisna o našoj osobnoj volji.
Za mišljenje smo pitali Anu Sušić koja se bavi life coachingom: "Ja bih rekla da je neizvršavanje svojih obveza prvenstveno stvar osobne odgovornosti, no ima i drugih faktora: stimulacije, nedefiniranih ciljeva, postavljanja prioriteta i sl. Nažalost, često se fokusiramo na ono što je hitno, a ne ono što je bitno. Pogledat ćemo e-mail deset puta na dan i javiti se na svaki poziv makar to prekidalo naš rad. Kada se radi o stvarima koje su bitne, ali nisu toliko hitne (tj. ne moraju se obaviti danas), tada ih često odgađamo (skinuti zadnja dva kilograma, dovršiti projekt koji već dugo stoji, početi štedjeti...). Uspješnost svake donesene odluke je najčešće ovisna o našoj osobnoj volji. Ona je spoj jasno definiranog cilja, motivacije i dosljednosti. Kaže se da je potrebno mjesec dana svakodnevno prakticirati nešto novo kako bi isto prešlo u naviku. Pokušajte!"
Znanstveno je dokazano da je osoba na poslu produktivna možda pola radnog vremena, a da ostalo vrijeme utroši na popratne stvari. Kako ne biste mijenjali ljude u tvrtki kao čarape, potrudite se razumjeti problem te usmjerite vašeg zaposlenika u pravom smjeru.