To je to što me zanima!

Zamke supermarketa koje prazne vaše novčanike

Samo 14 % kupaca drži se popisa. Ljudi najčešće kupuju proizvode koji im ne trebaju samo zato što su na njih naišli, pokazuje američka studija.
Vidi originalni članak

U Hrvatskoj je prosječno kućanstvo u 2008. oko 32 posto ukupnog mjesečnog budžeta potrošilo na hranu, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku, a pretpostavlja  kako je u 2009. taj udio još veći.  Zato je pri kupnji hrane, osobito u predblagdansko vrijeme, nužan oprez. Trgovci će ono što žele ili moraju najprije prodati staviti na police, na kraju reda i to uvijek u visini očiju. Proizvodi na takvim mjestima prodaju se i do 30 posto više. Jedino je čokolade, kekse, bombone i ostale slastice moguće vidjeti na nižim policama - no i to je s razlogom. Djeca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na “privlačna” mjesta. Na kupnju tjera i veće pakiranje, no u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Primjerice, proizvod od 100 g bio je skuplji nego dva pakiranja od 50 g.  A promotivne cijene često su samo trikovi koji potiču ljude da kupe ono što im ne treba.
Zamke ne prestaju ni kad mislite kako ste gotovi s kupnjom. Energetska pića, “jeftine” čokoladice, bomboni te povoljni upaljači od samo nekoliko kuna stoje uz blagajnu, za impulzivne kupce koji im ne mogu odoljeti dok čekaju u redu.

Kupci će baciti čak 12 posto
Kupujete li na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 % kupljenog.

Gotova hrana 'krade’ novac
Pripremljeno meso, salate te zapakirano voće i povrće možda štede vrijeme, ali  su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati.

Pogledajte i što je dolje
U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često  mnogo jeftiniji.

Budite svoj majstor
Umaci za tjesteninu velikih proizvođača posebno su skupi, no uz ekstrakt rajčice, malo češnjaka, papra i gljiva moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije.

Provirite u drugi red
Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvježiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih.

Pripazite što piše na etiketi
Proizvođači se uvijek trude mijenjati amblažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. No iako je ambalaža veća, to ne znači nužno da sadrži jednako proizvoda.

Više kupujemo ako više vidimo
Što više kupac vidi, više će i kupiti, napominje Marion Nestle, autorica knjige “Što jesti”. Zato trgovine mlijeko, koje svima treba, često smještaju na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.









Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare