Poslodavac se tijekom čitavog intervjua za posao vodi prema prvom dojmu, a prema istraživanju, u većini slučajeva upravo o njemu ovisi konačan ishod. Prvi dojam nastaje u prvih 30 sekundi susreta, tvrdi Ann Demarais, savjetnica najuspješnijih američkih tvrtki i osnivačica newyorškog poduzeća First Impressions, koje se bavi poslovnim savjetovanjem. Pokažite entuzijazam čvrstim rukovanjem, savjetuje Ann, uspostavljajući kontakt očima. Popratite razgovor povremenim kimanjem i zainteresiranim smiješkom kako biste odali dojam pristupačne i samopouzdane osobe.
Malo je onih koji imaju urođeni smisao za poslovnu komunikaciju, pa ako niste te sreće, vježbajte pred zrcalom ili s prijateljima koji će vam dati povratnu informaciju i savjetovati vas o vašem “nastupu”. Tako ćete najlakše steći sigurnost koja je presudna za dobivanje posla.
>>> Smiješite se, pa makar i ako niste dobro raspoloženi. Pokazat ćete da ste otvoreni za suradnju. Pritom pokušajte djelovati što prirodnije.
>>> Pripazite na govor tijela: prekrižene ruke i noge sugeriraju obrambeni stav te arogantno ponašanje, čime ćete smanjiti šanse za zaposlenje.