Želite li nagovoriti nadređenog, zaposlenike ili klijente na nešto što želite, poslužite se tehnikom “noga u vratima”. Odnosi se na navođenje ljudi da popuste malom, bezazlenom zahtjevu, nakon kojeg slijedi veći zahtjev. Primjerice, prijatelj će vam lakše pristati pomoći urediti kuću za rođendansku zabavu ako ste ga prvo uspjeli nagovoriti da s vama ode u kupnju namirnica za večeru. Slično je i u poslovnom svijetu. Ako vas, primjerice, u robnoj kući uvjere da morate isprobati malu količinu neke kreme, velika je vjerojatnost da ćete kupiti cijelu bočicu.
Obrnuta, vrlo učinkovita metoda nagovaranja je i tehnika “vratima u lice”. Njome potičete druge da popuste vašim zahtjevima, tako da prvo od njih zatražite nešto što se čini potpuno nerazumno i pretjerano te na što sigurno neće pristati. Nakon što vas odbiju, tek tada postavite svoj pravi zahtjev, koji se čini kao prava sitnica u odnosu na prethodni. Primjerice, možete šefovima reći kako vam za određeni projekt treba puno novca iako to nije tako. Pretvarajte se kao da ste dugo radili na načinima smanjenja troškova i uspjeli prepoloviti prethodno traženi iznos. Zapravo ćete im tek tada reći realnu cijenu, a oni će biti oduševljeni vašom snalažljivošću i štedljivošću.
Prvo počnite onime s čime se svi slažu
Većina ljudi će, naravno, prije povjerovati stručnjaku, osobito doktoru ili profesoru, nego nekome “s ceste”. Da biste djelovali stručno, dobra je taktika početi prezentaciju izjavom s kojom se sugovornici ili publika već slaže. To će ih potaknuti da pozitivno reagiraju i na ostatak prezentacije. Govornikovoj uvjerljivosti također znatno pridonosi i samopouzdano, jasno izražavanje bez oklijevanja.
Ako se ponovi puno puta, djeluje istinito
Ljudi su skloni povjerovati u nešto ako to čuju više puta, pa čak i ako je riječ o očitim lažima, pokazala su istraživanja sociologa. Stoga oglašivači, primjerice, znaju ponoviti reklamu nekoliko puta tijekom TV emisije. Prvi put gledatelji će ignorirati reklamu, no ako je vide 20 puta tijekom tjedan dana, počet će prihvaćati poruku oglašivača i pozitivno doživljavati proizvod koji se reklamira.
U skupini se nitko ne osjeća odgovornim
Socijalno dangubljenje ili “skupno zabušavanje” označava sklonost ljudi da se manje trude pri obavljanju nekog zadatka ako su u skupini nego dok su samostalni, odnosno dok nema osobne odgovornosti. Kako bi se izbjeglo, potrebno je svakom zaposleniku dati posebnu zadaću i istaknuti kako će svi biti individualno promatrani te ocjenjivani bez obzira na to što su u skupini.