Traženje pomoći od kolega kako biste što prije ili kvalitetnije završili posao nerijetko rezultira nezadovoljstvom. Nitko nije superjunak i svi katkad trebaju pomoć, no osornost i neljubaznost svakako će natjerati kolegu na povlačenje i izbjegavanje pomoći. Kako bi takve situacije prošle glatko, važno je misliti na tuđe vrijeme. I drugi imaju puno posla - zato prije nego što zatražite uslugu, najbolje je upitati “imaš li vremena” ili “mogu li te nešto upitati”.
Tek ako kolega kaže da mu vrijeme odgovara, zatražite uslugu. No valja imati na umu da uvijek treba ponuditi protuuslugu, i to najmanje jednu. Razmislite što bi kolegi moglo poslužiti u budućnosti. Nikako nije dobro pozivati se na vaše prethodne usluge. Također, treba razmišljati i o karakteru osobe kojoj pristupate. Ako je to netko s kim se ne osjećate posebno ugodno, dobro razmislite što ćete reći. U obrnutoj situaciji poželjno je nastaviti ležeran razgovor nakon traženja usluge.
Mlađi kolege vole čuti da su korisni
Mladi i stariji zaposlenici ne reagiraju jednako na isti zahtjev, pokazala su istraživanja. Tražite li pomoć od mlađega kolege, dobro je preoblikovati pitanje, tako da dobiju dojam da vam oni mogu pomoći nešto naučiti.
Isticanje znanja
Pitajte starijega kolegu za uslugu tako da mu stvorite osjećaj da ćete uz njega bolje razumjeti i raditi posao, a nije loše ni istaknuti vrlinu koju cijenite kod njega.
Zahvaljivanje pred svima je šećer za kraj
Nastojte ne zaboraviti reći “hvala”. Neće škoditi ni ako im zahvalite odmah nakon pristanka te svakako nakon što završite zadatak. Formalno “hvala” putem e-maila također je lijepo dobiti, ali kolegi će više značiti ako mu zahvalite na pomoći pred svima, uključujući i šefa.