Ono što je zajedničko svim zaposlenicima bez obzira na struku ili titulu jest strah od otkaza koji ih sve stavlja u isti koš. Pomisao na rečenicu koju je proslavio Donald Trump: "Otpušten si!" ulijeva strah svima, no malobrojni su svjesni da su sami krojači svog uspjeha. Većinu tuđih i vlastitih otkaza ljudi ne bi trebali uzimati zdravo za gotovo, nego s dozom racionalne samokritike zagrebati ispod površine te potražiti prave uzroke u načinu obavljanja zadataka, pristupu poslu i ophođenja prema kolegama. Izbjegavanje samodestruktivnog pristupa poslu čini se kao nešto što je jasno svima, no John McKee, autor bestselera "Mudrost i karijera" upozorava da zaposlenici nisu potpuno svjesni poslovnih navika koje malo pomalo "kopaju grob" karijeri i vrtoglavo povećavaju rizik od otkaza.
Govoreći o samodestruktivnim navikama, John je izdvojio sedam glavnih ubojica uspjeha te upozorava da je njihova eliminacija presudna za bezbrižan i kreativan rad. Zato, da biste se oslobodili grča koji osjećate dok se približavate vratima tvrtke ili prestali hraniti stres nervoznim analiziranjem aktualnih zaduženja od kojih vam se diže kosa na glavi, jest usporiti tempo, sjesti i dobro razmisliti o planovima, smjeru u kojem napredujete, učenju novih vještina i motivaciji. Nakon što saznate što uistinu tražite od sebe i svog posla, to valja pokazati i drugima.
Budući da klijenti i suradnici ne mogu zaviriti u vašu dušu, morate im dati do znanja da ste upravo vi čovjek kojeg taže. Tu nastupa moć samoreklame, čiji je glavni cilj pokazati koliko ste dobri u poslu kojim se bavite, ali da biste bili uspješni, morate steći pokriće u obliku dragocjenog iskustva i poslovnih vještina.
1. Nemate li plan, pregazit će vas oni čiji je detaljno osmišljen - bilo na papiru ili u glavi. Čak 85 posto zadovoljnih radnika ima razrađen popis ciljeva.
2. Poslovne vještine zastarijevaju brzinom “tehno igračaka” koje obasipaju tržište. Da vas ne bi zamijenili boljima, valja neprestano učiti i nadograđivati znanje.
3. Odgovornost i poštivanje rokova ulaznica je za ulazak u “bubanj” konkurentnih radnika. Stoga, valja naučiti upravljati vremenom koje će tako raditi za, a ne protiv vas.
4. Elektronska pošta je prozor za poslovne aktualnosti, no prava moć je u sastancima “licem u lice”. Pritom ne zanemarite značaj lijepog ponašanja i poslovnog bontona.
5. Iza uspješnoga poslovnog čovjeka nalazi se tim ljudi koji ga podržava, a za to je potrebno imati otvorenu i skladnu komunikaciju.
6. Zbog užurbanog ritma malo tko ima vremena razmišljati o tim uspjesima - naoružajte se samopouzdanjem i pohvalite se sami jer će jedino tako šefovi dobiti uvid o vašim postignućima.
7. Zaglibite li u kolotečinu obavljanja svakodnevnih zadataka, promjena perspektive će vam dobro koristiti. Potražite drugo mišljenje ljudi čiji rad ili mišljenje cijenite, čak i ako niste u istoj poslovnoj sferi.