Razmislite želite li pitanjem: “Misliš li da je godišnji odmor u Francuskoj stvarno dobra ideja?” istinu ili potvrdu da je ono što činite ispravno. Dr. Ben E. Benjamin, savjetnik, trener i poduzetnik koji podučava komunikacijske vještine više od 30 godina, u knjizi “Conversation Transformation” (“Transformacija razgovora”) upozorava da možda i nemate tako dobre komunikacijske vještine kao što to mislite, a u razgovoru postavljate zamke kako biste dobili odgovor koji želite.
Pitanja bi trebala zvučati otvorenije pa preformulirajte u “Što misliš o odlasku na odmor u Francusku?”, savjetuje. Osim toga, česte zamke u komunikaciji očituju se i u reakciji na žaljenje kolega s posla.
- Kad nekome na probleme odgovorite s: ‘Pa to i nije toliko loše’, smanjujete vrijednost njihovih briga, pa će se oni zbog toga osjećati još gore - kaže dr. Benjamin. Jednako je loše i predložiti rješenje. Problem o kojem vam kolega govori samo je mali dio onoga što ga muči. Na primjer, ako vam se požali da svakoga dana dugo putuje na posao zbog gužve, vjerojatno želi više fleksibilnosti kad je riječ o radnom vremenu. Tako da mu vaš savjet da promijeni rutu puta neće puno pomoći. Radije recite: “Razumijem zašto se brineš”, pa pomozite tako da pitate što bi kolega volio promijeniti.
Nikada ne glumite vidovnjake
Pretpostavljati da znate o čemu kolega razmišlja jedna je od najgorih komunikacijskih pogrešaka, kaže dr. Benjamin. Radije saslušajte do kraja, a vidovnjaka koji progovara iz vas ušutkajte.
Razmislite zašto o tome razgovarate
Kako biste imali što produktivniji razgovor, razmislite miješate li ljutnju s tugom. Prije no što svađa eskalira, razmislite zašto o tome uopće razgovarate, kaže ovaj komunikacijski savjetnik.
Loša komunikacija prijeti odnosima
Loše komunikacijske vještine ne rezultiraju samo nesporazumom ili malom svađom, one prijete dobrom odnosu s kolegama, obiteljskim vezama, pa i prijateljstvima, upozorava doktor.
Vježbajte strpljenje i poštovanje
Kako biste vodili što produktivnije razgovore, treba vježbati kako ne postavljati, ali i izbjegavati zamke u govoru, tvrde stručnjaci. Budite strpljivi i poštujte kolege.