Trećina kupaca nikad ne vraća robu kojom je nezadovoljna, pokazalo je novo britansko istraživanje. Većina ih izbjegava povrat robe zbog straha od neugodnosti pred ljudima u butiku, ali zbog toga svako kućanstvo gubi oko 25.000 kuna na godinu. Gubitak je još veći jer u zamjenu za nekvalitetan proizvod mogu dobiti povrat novca, uzeti istu, ali kvalitetniju robu ili je zamijeniti za proizvod prema želji. U Hrvatskoj se novac gotovo nigdje ne vraća, nego kupac može loš proizvod zamijeniti drugim ili istim, ali poboljšanim (primjerice, ako je odjeća poderana). Zbog nezadovoljstva sniženjima tek je četvrtina Hrvata kupovala na rasprodajama u siječnju, pokazalo je istraživanje agencije Hendal.
ŽALJENJE JE UČINKOVITIJE UŽIVO
Odlučite li se za zamjenu lošeg proizvoda, ostanite pribrani i smireni. Bolju reakciju postići ćete razgovorom uživo nego telefonski.
NAMETLJIVI, ALI NE I AGRESIVNI
Pristojno tražite voditelja smjene pri zamjeni robe ako su trgovkinje neugodne. Budite nametljivi, ali ne i agresivni te jasno recite što želite.
ROBA NA SNIŽENJU MOŽE SE VRATITI
Prema zakonu, trgovci u nas dužni su zamijeniti robu kupljenu na sniženju ako je kupac naknadno uočio pogrešku. Iako to većina trgovaca odbija, kupac ga ima pravo prijaviti.
ŠALJITE SAMO KOPIJU RAČUNA
Obvezno sačuvajte račun, ali ako od vas traže da im pošaljete žalbu poštom, nikad ne šaljite original nego kopiju. Detaljno opišite pogreške na proizvodu.