Kupili ste novi proizvod, dogodio se kvar, a prodavač ne želi snositi troškove niti zamijeniti proizvod. Saznajte koja su vaša potrošačka prava i kako postupiti
Vidi originalni članak
Prilikom kupnje svakog proizvoda, dobijete garanciju kojom proizvođač jamči ispravnost u tijeku određenog vremena. Ako vam se dogodi nekakav kvar, garancija je ona koja će vam pokriti troškove popravka unutar određenog vremenskog roka. Međutim, vrlo često se događa da vam prodavatelji ne žele to učiniti već zahtijevaju od vas da kupite novi uređaj ili da sami snosite troškove popravka.
Koja su vaša prava?
- Kupac ima pravo tražiti od prodavatelja kao i od proizvođača - da mu stvar u razumnom roku popravi ili ako to ne učini, da mu umjesto nje preda stvar koja je ispravna
- Pored toga kupac ima pravo na naknadu štete koju je pretrpio zbog lišenja uporabe stvari od trenutka traženja popravka ili zamjene, do njihova izvršenja
- Jamstveni rok produljuje se, za vrijeme, koliko je kupac bio lišen uporabe stvari
- Ako prodavatelj ne izvrši popravak ili zamjenu stvari u razumnom roku, kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene. Prodavatelj, odnosno proizvođač, dužan je o svom trošku prenijeti stvar do mjesta gdje se treba popraviti, odnosno zamijeniti, te popravljenu ili zamijenjenu stvar - vratiti kupcu
Savjet koji upućuje Dalmatinski potrošač jest da u slučaju da vam prodavatelj ne želi, u jamstvenom roku, preuzeti pokvarenu stvar, posebno ako ovlašteni serviser nije u mjestu stanovanja, slučaj odmah prijavite Državnom inspektoratu. Troškove prijenosa stvari od servisa do vaše adrese treba snositi prodavatelj, odnosno proizvođač.