Već smo pisali o problemu biciklističke infrastrukture i nezadovoljstvu biciklista na koje nam je ukazao Marko Gregović, predsjednik Sindikata biciklista. Do trenutka objavljivanja članka "Je li Zagreb grad po mjeri biciklista?" nitko nam se iz gradskog Ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet nije javio. Prije tjedan dana u našu je redakciju konačno pristigao odgovor Grada koji smo povodom jučerašnjeg prosvjeda odlučili skenirati i priložiti.
Kako se primijeti iz priloženog odgovora, Grad kaže da je sankcioniranje biciklista u nadležnosti Ministarstva unutarnjih poslova. Slijedom navedenog kontaktirali smo i Ministarstvo unutarnjih poslova koje nam je odgovorilo da se u članku 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama navodi: "Nadzor i upravljanje prometom, nadzor vozila, vozača i drugih sudionika u prometu na cestama obavljaju policijski službenici ministarstva nadležnog za unutarnje poslove (u daljnjem tekstu: policijski službenici)". Iz toga proizlazi da je kao i za druge sudionike u prometu, tako i za bicikliste, provođenje Zakona o sigurnosti prometa na cestama u nadležnosti policije.
Ping pong prosvjed biciklista
Sami biciklisti ističu kako im je cilj bio ukazati na apsurdnost sustava gdje je biciklistička infrastruktura u Zagrebu takva da su biciklisti prisiljeni kršiti bizarna pravila i nedovoljno dobre zakone. "Poštivati pravila znači i stavljati glavu u torbu - probajte samo voziti Miramarskom po cesti - nitko s imalo mozga u glavi neće to učiniti. I staze koje postoje ne mogu se zvati stazama - nefunkcionalne su, loše označene, blokirane ugostiteljskim objektima ili parkiranim automobilima", naglašavaju u Sindikatu. Više o samom prosvjedu čitajte na 24 sata: "Okupilo se 1000 biciklista: Već su se sastali s čelnicima grada".