Da biste se lakše nosili s kritikom nadređenog, prihvatite je kao negativni komentar poslovnih rezultata i truda koji ste uložili u izvršenje zadatka umjesto kao napad na vas osobno, savjetuje poslovni stručnjak Scott H. Young. I ako smatrate da šef nije u pravu, “smirite živce” i ne započinjite svađu koja bi vas oboje mogla dodatno uzrujati i narušiti ravnotežu odnosa. Zatražite detaljno objašnjenje i preuzmite potpunu odgovornost za počinjenu pogrešku kako biste dokazali da ste spremni dati sve od sebe kako biste je ispravili. Smirenim stavom pokazat ćete stabilnost te spremnost na prihvaćanje negativnog mišljenja te “uvježbati” ego za nadolazeće kritike kao sastavni dio posla.
NEGATIVNO MIŠLJENJE MOŽE POSTATI SAVJET
“Prevedite” kritiku nadređenog u pozitivan savjet usmjeren k poboljšanju poslovnih sposobnosti te ga iskoristite za razvoj
ISKRENOST KOLEGA SMANJIT ĆE KRITIKE
Potaknite kolege na iskreno izražavanje mišljenja o vašim idejama i rješenjima kako biste smanjili pogreške, a time i kritike
UBLAŽITE UTJECAJ KRITIKE NADREĐENOG
Kritika cilja na samo jedan segment posla i nije odraz cjelokupnog truda. Izolirajte je i ne dopustite da utječe na stav
SAMOKRITIKOM PREDUHTRITE ŠEFA
Primijetite li pogrešku na vrijeme, ne čekajte komentar nadređenog. Ako je ne možete promijeniti, preduhitrite šefa i izravno upozorite na nju
OPRAVDANJE ODAJE NESIGURNOST
Nakon kritike izbjegavajte opravdavanje jer na taj način priznajete nesigurnost te ostavljate dojam osobe koja se ne zna nositi s neuspjehom